Annons:
Etikettutrustning
Läst 1312 ggr
[mitzylinnea]
2014-06-29 21:11

Bett

Vad föredrar din häst för bett/träns? Skriv gärna en motivering till varför du tror/vet att din häst gillar just de. 

Håll en trevlig ton! Alla har olika hästar som gillar olika! 

Jag är inte super duktig på bett, så rätta mig gärna om jag har stavat/skrivit fel :)

Annons:
[mitzylinnea]
2014-06-29 21:12
#1

Min quarter kille föredrar sidepull, han blir bara irriterad på bettet och tuggar och kastar med huvudet. Med sidepullet går han som en klocka! :)

Facie
2014-06-29 21:15
#2

Föredrar mjuka nova gummibett :)

Pretty wise //

[mitzylinnea]
2014-06-29 21:20
#3

Jag glömde bett som används oftare i engelsk ridning :P Skrev dom jag kom på som oftast används inom western, my bad! ;)

CelsiusT
2014-07-01 13:37
#4

Min quarterkille föredrar också bettlöst, tex repgrimma eller liknande. Men det blir bara att jag varierar med det ibland, oftast rider/tränar jag med bett  mest för att jag vill träna honom på att hantera bettet bra eftersom jag vill tävla och föredrar att göra det på bett.

Vad gäller bett så verkar han föredra när det rör sig så lite som möjligt i munnen men han blir lite förvirrad av helt raka bett. Så till honom kör jag med ett sånt här bett som alltså både är rakt och inte böjbart men ledat vilket ger möjlighet till separata signaler mellan dom olika sidorna.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: