Westernridning iFokus

Westernridning

Etikett: övrigt
Läst 2489 ggr
Bunn
0

*SÅLD* Varmblodssto född 2007

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säljer mitt vackra fuxsto då jag känner att vi inte riktigt matchar samt att jag insett att jag har för lite tid och kunskap för att kunna ha henne kvar.
Marta är inte en förstagångshäst utan hon behöver en konsekvent, trygg och rättvis ledare. Gärna NH intresserad.
Hon har gått på travet tidigare, men det är inget som hon ska fortsätta med. Dock kan hon bli en trevlig körhäst för dig som är körintresserad.
I ridningen så är hon väldigt outbildad, men hon är mycket positiv och lättlärd.

Hon går för tillfället på lösdrift och har fri tillgång på grovfoder, men hon kan även stå på box. Skodd fram, men kan gå barfota om man så vill. 
Marta är ranglåg och fungerar bra i flocken.

* Vaccinerad
* Avmaskad, hösten 2012
* Försäkrad i Agria
* Trafiksäker
* Hundvan
* Har pass

Välkommen att mejla vid frågor!

Lorita
0

Nu har jag lösdriften överfull men frågar ändå för andra, vad har hon för stam?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Bunn
0

Pappa heter Gentle star 
Mamma heter Harridan

Lorita
0

Bra då har jag hittat hennes stam om någon skulle tänka avel

GENTLE STAR (NO) SPEEDY TOMALI (US) SPEEDY SOMOLLI (US) VICHYSSOISE (US) VANDA STAR (NO) JUNIORS NIBS SONG VOLO VANDEA (NO) HARRIDAN MR DREW (US) SUPER BOWL (US) BEGONIE HANOVER (US) XANTIPPA RI VIBRANTE ARCTIC ORIOLE

Det var en del US i stammen, en del av dom har anlag för något som liknar tult, har hon det?

CelsiusT
0

Fin häst. Är dock inte på jakt efter någon ny just nu. Hoppas du hittar ett bra hem till henne.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Bunn
0

#3 tyvärr vet jag inte vad US eller tult är för något

#4 Tack så mycket, jag hoppas det jag också

Lorita
0

Tölt (för låt att jag stavade fel var trött) är en gångart som tex inlandshästar har och US står för USA, amerikanskstam.

Tölten kan man se på travare när dom gör voltstart på ett lopp, då går dom i en väldigt kort trav och det är något man kan jobba fram på visa travare om man vill ha en bekväm ridning i skog och mark

Bunn
0

Inlägget kan tas bort. Marta har fått ett nytt hem! =)