Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettskryt-lyckliga-händelser-gratulationer
Läst 1671 ggr
CelsiusT
2

Tränat trail idag!

Jag har försökt att dela med mig av min glädje till flera av mina vänner nu, men antingen får jag ett litet kort 'kul' eller så får jag något tråkigt negativt tillbaka, ingen tycks förstå min glädje. Så nu tänkte jag dela med mig här och ni får bara säga positiva saker!! ;P

Har tränat trail idag med min lilla pålle och han var världsbäst! Nej okej, han är supernybörjare och bara sett trail-hinder en enda gång tidigare och då var han jätterädd. Men idag gick han rakt, stadigt och stabilt över bron, lyssnade på skänklarna superfint och flyttade både bakdel och framdel lätt och fint. Ryggade utan att slå i bommarna och travade/ökad jog över solfjäder-bommar utan att slå i. Travade (vi valde att inte konstra med galopp) över en galoppbom utan att slå i och vände med lätthet i fyrkanten. Flyttade supersnyggt för skänkel i serpentiner runt väldigt tajta koner. 

Så jag är super-duper-nöjd med min lilla pålle. Han har aldrig uppfört sig så fint på ny plats, med nya hästar, och massa nya och konstiga hinder. Och mellan momenten så tränade vi på att bara stå och ta det lugn, vilket inte var några som helst problem. Han stod och hängde med huvudet på lång tygel samtidigt som han ändå hade spetsade öron och kollade nyfiket på när dom andra hästarna jobbade. Det galopperades, travades och jobbades runt honom men han stod mitt på banan i godan ro och tittade på, helt avslappnad.

Medarbetare på westernridning.ifokus

740tjejen
0

Gu va härligt. Önska ja var händig och kunde fixa till bro och sånt. Men har bara lyckats fixa en grind än så länge. Sen har ja inte direkt yta och rida på heller.

Lorita
0

Härligt och roligt för mig att läsa jag ska nämligen börja med mina hästar igen efter ett långt uppehåll nu var det roligt att läsa om andras framgångar och bilder är ju alltid kul att får se

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CelsiusT
0

#2 Ja, bilder har jag inga tyvärr. Är själv dålig på att få med mig kameran, och jag har ingen med mig på marken så jag har ingen som kan fotografera.

CelsiusT
2

Får väl spä på lite och berätta om gårdagen som bestod av kosseträning för lilla hästen. Han var så fantastisk. Men jag tror det hängde mycket på att vi fick göra så som jag själv vill. Jag är inte riktigt som alla andra när jag lägger upp min träning, men jag utgår från hästen och jag vet ganska väl hur min häst fungerar.

Jäklar vad han tände till. Tränade på att spegla kossan vilket han gjorde suveränt. Han tyckte det var jättekul, så det ska nog kunna bli lite herd work fram igenom! 

Sen skulle vi flytta en hel hjord från en hage till en annan (ut på och längs med vägen, in igenom en hage, ut på vägen igen en bit och in i hagen där dom skulle vara), 6 ryttare och två fotfolk. Min lilla pålle var nu rejält tänd och hade inga som helst problem att gå sist och putta korna framför sig. Han är ju helt klart en kossehäst iaf, ordentlig nypa cowsense i honom (men det visst jag redan när jag köpte honom med tanke på den stamtavlan han har).