Western m. Gotlandsruss
Hej jag heter Elin och jag är ny här och vill presentera mitt russ Amiral "Adde".
Han är en 19-årig valack och jag fick han för ett år sedan. När han kom till oss var han väldigt otränad och hade för sig några latheter, tex. bockade i galoppen, gick över mig, testade mig väldigt mycket osv. Vi har jobbat mycket med honom under året som har gått och vi har gjort stora framsteg! -Mycket tack vare westernridningen.😃
Redan innan jag fick honom hade jag bestämt mig för att börja med western ridning, jag tyckte det såg spännande och roligt att prova på! Jag fick min inspiration från min kusin som äger några araber som hon tränar och tävlar westernridning med. Jag och "Adde" ska göra våran tävlings debut till hösten!❤️
p.s om ni har ett russ som ni tränar/tävlar western med skulle det vara kul om ni hörde av er 🌺

Vad fin han ser ut
OH vad härligt med Russ och andra raser som är mer ovanliga, och lite mindre än de traditionella :) jag e en liten vuxen och skulle nog välja russ eller arab om jag köpte häst.
Intressant att westernridningen gjorde hästen mer lätthanterlig, vad beror det på tror ni? Är det det lugna, fria sättet att rida på?
Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.
Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.

"Är det det lugna, fria sättet att rida på?" ja det är det och man tänker mer NH överlag om man sysslar med western (tror jag)