Westernridning iFokus

Westernridning

Etikett: utrustning
Läst 1963 ggr
a-wise-woman
0

westernboots sökes stl 38

Jag letar efter boots för ankfötter ( breda ). Ska rida i dom så jag vill ha lite klack samt "sporrhylla".  Är lite förvånad över resultaten jag fått när jag söker på nätet. Får mest förslag på "modeboots" som inte har en vettig funktion för ridning eller mänsklig anatomi. Ingen kan ju rimligtvis tycka att de superspetsiga boots som marknadsförs är sköna,  eller hur? Man får ju ha tre storlekar större och se ut som man ror kanoter.  Tycker man mot förmodan att de är sköna så kommer straffet i form av förstörda fötter. Har hittat boots i USA ( där man hittar det mesta ) men frakt, tull o moms gör att det blir ganska dyra boots om man skulle råka välja fel storlek och måste skicka för byte….

En fråga till er som säljer westernboots i Sverige: Varför har ni inte boots för ridning och då även för alla oss med breda fötter eller de som inte vill förstöra fötterna i spetsiga tortyrredskap? Om någon har tips emottages det mycket tacksamt.  Jag antar jag missat någon butik för så här dåligt kan det ju bara inte vara….

Endast döda fiskar flyter med strömmen

CelsiusT
0

Efter lite supersnabb googling och bara helt random valde dom första tre länkarna och kikade in på hittar jag det här:

http://www.hastebast.se/western/boots.html

http://www.milsta.se/western-boots-hattar/western-boots/damboots

http://www.westernstore.se/boots-mm/damboots/double-h-ladies-buckaroo-boots

Medarbetare på westernridning.ifokus

mared6
0

Hej! Jag har breda framfötter och nedsjunkna främre fotvalv (som gör att mina fötter är B-R-E-D-A! Jag gjorde en tokchansning och beställde ett par Ariat Fatbaby från sheplers.com Chansade och tänkte att jag kunde sälja vidare på blocket etc om de inte passade.

Ariat Fatbaby Cowboy Boots

Jag är supernöjd! Bootsen sitter som en smäck - trots att jag har ganska höga vrister kan jag dra på mig dem, och de glappar inte. Framförallt får hela framfoten bra plats även med en tunn ullstrumpa, så jag slipper domningar. Använder dem både till att rida i och att arbeta i, de är bekväma att gå i även en längre stund.

Passade på att köpa då de hade någon kampanj så priset var lägre. Räknade ut att det slutade på strax ovan 1000-lappen inkl tull osv och de levererades på kortare tid än en vecka.

a-wise-woman
0

#1 Tack det fanns faktiskt ett par på Westernstore med bred läst som jag missat. Jättefina, lite dyra kanske men de kanske håller i många år

# 2 Har tittat på Fatbaby men gillar inte den stora "platta" klacken. Har också fått intrycket att skaften är väldigt breda. Men det kanske är fel.  (Mina ben är som strumpstickor så jag vill ha lite smalare skaft)  Söker efter den sneda "cowboyklacken" eller vad man ska kalla det. Precis så som på bilden i tredje länken som CelsiusT gav i #1. 

Tack för era tips. Hittade en snygg modell på Sheplers.com. Den hette Ariat Billie Side Zip Short, men verkade inte finnas med bred läst.  Åtminstone inte hos dem.

Ingen som har ett par uttrampade 38:or med snedklack sporrhylla att sälja?

Endast döda fiskar flyter med strömmen