Namnförslag till paint önskas
Det funkade inte med andra hästen vi hade så nu har vi ett nytillskott som ska fungera som ranchhäst (vilket den andra vi har inte gör riktigt än. Har en del despooking att göra med henne innan hon kan användas i arbete) och hon heter just nu Izze. (Izzie med ful stavning). Men med tanke på att åsnan heter Lizzie och ena hunden heter Ixxi så letar jag nu nytt namn åt henne.
- Ska gå att uttala på Engelska då jag bor i USA och Mike ska kunna säga namnet.
- Sött eller vackert namn.
- Ska passa henne både utseendemässigt och personlighet, personligheten är lugn, sansad och arbetsvillig.
- Gärna inte alltför vanligt. Vissa människonamn är okej så länge de uppfyller punkterna ovan. Gillar även indianska, naturnamn och namn med betydelse.
Tror det var allt. Alla förslag mottages tacksamt även om jag erkänner att jag kan vara lite kräsen. ☺️ Jag är svag för trestaviga namn när det kommer till hästar, typ Pandora, Isabel, etc. Andra hästen heter Tindra så svenska namn med betydelse som går att uttala bra är helt okej.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Sugar eller Honung fast på engelska då.

Jag brukar döpa lammen så som man döper hästar och senaste lammet fick heta Cadillac, det tycker jag passar perfekt på en häst
Lammet Cadillac är en mjuk och snäll individ, vilket säkert din häst också är
Cadillac känns mer som ett pojknamn för mig. Sugar har jag funderat på men både Sugar och Honey gillades inte av Mike.

Cadillac är en tacka här i alla fall vi har en Champagne också om du tycker set är ett bättre namn
tidigare är så har vi haft Afrodite och Amazon också passande sto/tack namn
Afrodite gillar jag! Fast det låter bättre på svenska i mitt tycke. Amazon gillar jag med men tror det är lite för hårt för detta sto.
Har börjat kika på både disneynamn och vanliga namn… Jenny, Ariel, Jasmine, Cleo, mfl. Men inget känns helt rätt.

Pocahontas kanske eller Kiara som mitt sto heter (lejonkungens flickvänn)
Hade en katt som hette Kiara så känns redan "taget". Niala kanske?
Piper fick det bli! :)
Jaha, Piper ;P
Då ska jag vara dum och berätta att min första häst hette Piper och han var valack. Men såklart funkar det ju även på ett sto.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Absolut. :)