Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettutrustning
Läst 1931 ggr
740tjejen
0

Westernsadeln från hööks

Var och titta på deras QC Pleasure sadel då jag tyckte den såg snygg ut. Men herregud vilka vassa skruvar det var på undersidan och nej den var inte mycket och hänga i granen, De hade även en bighorn där kunde jag inte känna några skruvar alls under till. Mjuk och go under :) Nån mer som vet om sadlar där skruvarna sticker ut så man vet vad som är bra och inte.

[chouwa]
0

Jag vet faktiskt inte skall jag ärligt säga men vet inte riktigt om jag skulle våga mig på att köpa en westernsadel från Hööks då de i ärlighetens namn oftast inte vet vad det handlar om. Westernsadlarna skiljer sig så mycket från de "vanliga" att jag tycker att man borde köpa från någon som har lite mer erfarenhet :-) Om du inte hittar en Hööks butik där det finns personal som är extremt kunniga kring sadlar eller en westernryttare.

Glamgirl
0

Jag skulle inte heller våga köpa en westernsadel från Hööks.

Men det är väl kanske en smaksak! Glad

Hoppas du hittar en trevlig sadel 740tjejen!

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

740tjejen
0

Jo var ju och titta på deras big horn också, såg ut och kunna passa en islandshäst då den var rätt kort. men hitta ingen som kunde hjälpa mig och mäta. Finns ju inte så många westernsadlar som passar c-ponny med kort rygg.