Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettutrustning
Läst 1647 ggr
SamanthaJones
0

Sadel-hjälp! =)

Jag ska försöka hitta en sadel till en 3 prig flicka som jag troligen kommer att få hem i början av året men då kommer hon utan sadel och jag är totalt SÄMST på märken när det gäller westernsadlar….Så min fråga är. Vilka märkan ska jag hålla utskik efter? jag vill ge MAX 10 000 gärna lite under! Något och tänka på när man köper begangat?

Tacksam för hjälp!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Dior
0

#0 Jag är inte heller så kunnig på det där med märken. Men att du tar måttena är förstås av stor vikt. Och inte bara går på vad säljaren säger, att den har legat på hästar som sett si och så ut. Om du inte åker och tittar på den innan köp, så be om bilder från alla håll och kanter, även underifrån.

Lycka till!

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

SamanthaJones
0

tack för tipset :) men det är självklart att jag ska, men det är denna typ av tips som jag söker =)

Vänligen

Sofia

Dior
0

Jag har själv haft problem, i flera år att hitta en passande westernsadel. Men nu har jag hittat en som passar båda mina araber, och som jag är helnöjd med. Tidigare år har det varit jag som svarat på annonser, men de har inte passat när de väl kommit fram. Däremot när jag själv la ut en annons, inkl. alla mått, så hittade jag plötsligt en perfekt, och det på bara ett par dagar. Kanske var ren tur, vad vet jag.

Men skall du upp i de prisklasserna som 10000kr, så skulle jag råda dig till att ett kontrakt skall skrivas. Skall den skickas mot efterkrav så kan de mycket väl maila över en bild på ett kvalitetsmärke och skicka något annat. Eller att den inte alls passar, så att du har skrivet i kontraktet att du får prova den. Åtminstonde innan hela sadeln betalas. Annars att du får pengarna tillbaka.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

SamanthaJones
0

oh, det sista med kontraktet var verkligen super! Det hade jag aldrig kommit på själv!

Vänligen

Sofia

StuteriSolo
0

Bäst är ju att kunna prova olika sadlar, det finns kunnigt folk på bl.a Scandinavian Western vad-det-sedan hette, i Vingåker tror jag det ligger.

jen
0

i Österåker ligger Scandinavian western Flört