Julpynt i stallet
Ja snart är första December här.
Tänk med vilka stormsteg vi går mot julen.
Så ang julen.
Julpyntar ni i stallet?
Ifall ni gör det;
Vid vilket datum brukar ni sätta upp pyntet?
Vad pyntar ni med?
Jag är dålig på att pynta hemma, så stallet blir nog knappast pyntat. 
Medarbetare på westernridning.ifokus

Jag är nog bättre på att pynta i stallet än i huset. Min man brukar roa sig med att ställa ut tomtar och dukar, byta gardiner och klä granen osv.
Hästarna får granris på boxdörrarna och på de tomma väggarna. Glitter och kulor lite varstans, mest i granriset. Men jag har gett upp det där med knäckebröd att hänga upp, som efter nåt dygn ser ut som hängande gummiplattor och äpplen som fåglarna flyger in och drar ner alltihopa för att få tag på.
Morötter, däremot har jag hängt upp, och varsin julstrumpa. I blomlådorna utanför fönstrerna har jag ljung och idegranar som jag hänger små ljus-slingor i, samt över dörren, och ljustakar i fönstrena.
Lösdriften får ljus-slinga vid taket och granris på väggarna. Annat är lite meningslöst att sätta upp efterssom det gärna blåser bort.
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
#2: Vad underbart det låter :-)
Knäckebröd är svårt, ja!
När brukar du pynta då?

Jag brukar sätta igång nån vecka innan jul med stallet. Varje år har jag planerat att även ta in en liiiten hel gran till dem, men det har inte blivit så än. Får se om det blir någon i år.
/Therese.
#4: Bra idé!
Jag skall absolut ta in en liten gran till hästarna! :-)

#5 Tror det kan bli jättegulligt, och vi har en sån perfelt liten hörna för den också
Så långt har jag kommit med min planerade julgran
Vore kul att se bilder på alla stallar som skall pyntas i år. Hoppas min nya kamera kan komma snart, och att den är bättre på inomhusbilder än min gamla. Då blir det bombadering!
/Therese.
Jag vet också vart julgranen skall stå.
Får hoppas att stallkatterna håller med om det bara ;-)
Ja. Vi får starta en bildtråd när det närmar sig lite mer och visa våra pyntade stallar!
Jag julpyntar alltid tidigt i stallet!
Blir så mysigt då!
Brukar ta granris och julgranskulor och ibland hänger vi upp äpplen också! 
/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus
btukar pynta 23e eller på julafton i boxarna med granris,knäckebröd och diverse annat gott =) ibland blir det lite julkulor och sådant med.
i år ska vi även sätta upp lite ljuslyktor med batteriljus =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Mitt julpynt i stallet består av en julstjärna i fönstret och lite granris som jag lägger in i boxen, min häst älskar att äta granriset så det är ingen mening att försöka hänga upp det snyggt. 

det lät super trevligt. får ta och lägga in lite granris till mina 2 med. den lille stackaren har fått box vila i säkert minst 1 mån. så min andra häst får stå bredvid som sällskap dam då den lille inte är van att stå själv, han är 1,5. hovis hade sett fel när han först fick problem för 4 veckor sen och hjälp honom för röta, när det i själva verket var hovböld. så nu går han gipsad och åker på återbesök titt som tätt till kliniken.

#12 Ursch, låter inte roligt för den lille. Hoppas han blir frisksnart.
Har sett att det har börjat pyntas i affärer, på skola och dagis häromkring och börjar bli sugen redan nu att börja med stallet. Åtminstone lite stakar och ljusslingor.
Problemet är bara att mina fönsterkarmar är så smala att fönstrena måste vara stängda för att en stake skall kunna få plats att stå där, och än så länge är det lite för varmt att stänga fönstrena, tycker jag
Får nog vackert vänta ett tag till (eller slå på en bredare planka, provisoriskt…)
/Therese.

#13 det lär ta några månader innan hoven växer tillbaka. de har praktiskt taget skurit bort hela utsidan ända in till strålen på den lille stackaren.

#14 stackaren men dra att det håller på att läka.
Inget julpynt i mitt stall, det blir bara dammigt och hästarna är mest ute och jag med dom.
Men jag funderar på att hugga ett par granar och ge dom granris i hagen att tugga på om dom vill 
Ska man pynta tycker jag man gör det runt första advent, alltså nu i helgen =) Meningen är ju att man ska gå och uppleva jul-pyntet under denna annars mörka trista månad inför julen =) Fast manbehöver ju såklart inte ställa fram allt på en gång, men jag tycke rman börjar julpynta första advent =)
Medarbetare på westernridning.ifokus
#12 Tråkigt att det inte är bra med din häst.
Hoppas att det blir bra så snabbt som möjligt.

Det där med äpplen som julpynt i stallet tycker jag är litegrann A o O. Trots at fåglarna och stallkatterna tidigare har dragit ner mina pyntäpplen och då även resten också, så kunde jag inte släppa tanken att ha äpplen på boxarna.
Så när jag var och handlade idag såg jag stora påsar med jättesmå söta äpplen i. En sån köpte jag och SYDDE ihop äpplena till en remsa med björntråd! och satte upp på boxarna.
Hoppas det håller för alla katter och fåglar bara…
/Therese.
Vad flitig du är Therese!
Vi har varit lata och inte fixat klart vårat julpynt än men det är på G.
Skall försöka ta tag i det ordentligt i morgon!
Jag skall försöka mig på både äpplen och knäckebröd och går det inte så går det inte.
Då får hästarna äta upp dem istället ;-) Så de hoppas naturligtvis att äpplena och brödet skall bli dåligt eller trilla ner. Haha!
Vi ska pynta och dricka glögg den 20de, lite sent men det vara bara då alla kunde. haha =) Då blir det glitter, röda band, kulor, äpplen, och en liten gran (det ska jag se till=))
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar