Din utrustning
Skulle gärna vilja se eran ridutrustning. Har ni flera så är älskar i alla fall jag bildbomber
Trist nog har jag ingen på min egen, då min lilla älskade har tappat kameran i stallgolvet.
(Men det skall hämtas ut en ny på måndag)
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
Här är en dålig bild på lite av min utrustning.
Sadeln är custom-bygge (pappa sadelmakare). enkel sadel utan krussiduller med röda låååånga strings =)
Tränset har jag gjort själv (med såklart snottat av pappas mallar när jag skurit till det), det är punslat enkelt runt om hela, en "helt enöras" (old timer där örat är utskuret ur samma läder som stolparna), ett spänne, texas-star conchos i krom vid laskningen till bettet.
Stångbett med "diamanter" på sidorna, port och kopparrulle.
Chinksen har jag gjort själv (såklart efter pappas mallar).
Padden har jag fått av en kompis.
Medarbetare på westernridning.ifokus

#3 Ett av mina träns är identiska med ditt
/Therese.

#2 gillade bron, jag funderar på att bygga en egen bro någon gång…har du en bild på en grind också?
#5 Ja när jag kom dit till den tävlingen och fick se den bron, jävla nervös blev jag. VI hade ju aldrig tränat på bro med kanter, så det ska läggas till på min egna bro här hemma =)
Hmm, bild på grind tror jag faktiskt inte jag har. Min dator krachade för itne så längesedan så det mesta försvann, hann räda lite men inte allt. Men skulle kunna fixa bilder =)
Medarbetare på westernridning.ifokus
Vad kul!
Jag tror inte jag har några bra bilder på utrustningen på hästen
men vi har ganska nyligen köpt detta:
/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

#7 Läckert!
/Therese.
#7: Supertjusigt!
Jag älskar enörade träns!

Apropå utrustning…
Ni med sadlar som har massa insnärjade mönster precis överallt. Använder ni något särskilt vid tvätt och insmorning för att slippa kletiga kanter? Tandborste??!
Eller är det helt enkelt bara att pilla sig igenom alla snirklar? Satt precis och smorde min och har just nu kramp i armen. Saknade balsam i sprayform..
/Therese.

#10 Jag använder tandborste för att komma åt i alla små snirklar (de engelsk ridande ryttarna i stallet har väldigt roligt åt det.. x))
Till valacken har jag en sadel från Kanada och ett enöras träns. Ska dock köpa nytt, för han tycker inte om när det sitter runt öronen på det viset :P Så han ska få ett med rakt pannband istället. Tjockt stångbett, mundelen i koppar, som han tycker väldigt mycket om ^^
Stoet har en sadel från hööks och ett enöras med breda sidostycken. Hon har korrigerings-stång där mundelen är i koppar.