Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettot-off-topic
Läst 1882 ggr
Dior
0

OT. God morgon

Ute är det dimmigt och disigt.

Hade tänkt ta en tidig morgontur med Leka idag, men det får vänta tills i kväll efterssom yngsta sonen får stanna hemma idag. Han är genomförkyld och hostig.

Strax dax att köra äldsta sonen till skolbussen och sen hem och mocka. I eftermiddag skall jag till Trollhättan och hämta ut min nya kamera.

Ikväll blir det, som sagt ridning.

Hoppas alla får en bra dag!

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

[chouwa]
0

Idag sov jag längre än vanligt då det blev sent igår.
Skall nu ut på långpromenad med Salsa och därefter ut till
stallet där det blir mocka, och promenera Mackan som skall sättas igång nu - lycka :-)

Ha en bra dag!

[chouwa]
0

(Tar bort datumet från rubriken. Så har vi En god morgon tråd och en god kväll tråd)

Dior
0

God Morgon, alla!

Regnigt och trist ute.

Idag skall jag iväg till tandläkaren med yngsta sonen på förmiddagen, och sen röja undan i stallet där vi skall bygga två nya boxar.

Men först skall stallets befintliga boxar mockas, liksom lösdriftarna. Ieftermiddag kommer vetrinären för att ta blodprov på Leka och ikväll blir det ridning.

Ha en bra dag!

/Therese.

[chouwa]
0

Ja riktigt tråkväder idag.
Nu sitter jag och jobbar lite och om några timmar skall
jag försöka ta mig ut till stallet. Blir de vanliga sysslorna och så
skall jag promenera Mackan. Har köpt glögg som jag skall bjuda Anna (ranchägaren) på då hon pratade om det igår ;-)

Glamgirl
0

Ingen skola för mig idag då jag är superförkyld.
Skall se om jag orkar släpa mig iväg till stallet.
Skall kurera mig med en bra bok och kaffe! =D

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Lorita
0

Godmorgon på er idag ska hela högen vaccineras, också kommer roddmaskinen och löpbandet som vi beställt, det gäller ju att hålla ryttaren i form också Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[chouwa]
0

#6: Vad hurtigt av dig! :-)
Jag är duktig och går ut till stallet lite då och då (8km)
så jag väntar lite med maskininköp, även om det säkert skulle behövas, haha.

Idag ligger jag och är lat i soffan tillsammans med hund och katt.
Ledig idag så det blir stallet vid lunch.
Vanliga sysslorna och Mackan igen (som jag håller på att sätta igång efter en lång vila)

Ikväll skulle jag gissa på middag med min sambo och säkert så hyr vi en film också.

Trevlig dag allihopa!

Dior
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon, alla! En månad kvar till jul. Glad

Ingen aning om hur vädret är ute, för det är ju fortfarande mörkt. Men SMHI lovade uppehåll i alla fall.

Hästarna får komma ut när Hugo sitter på bussen idag. Hade feber igår och känner mig inte full av energi i dag heller, precis. Hade behövt ta det lugnt idag, men måste ta en tripp till Trollhättan för att köpa present till gubben som fyller år imorgon.

Sen kommer det spekulanter på kattungarna, och ev. vår lastbil med sand/grus. Vi har väntat i ett par månader nu på det att lägga vid hagarnas ingångar och i nya lösdriften.

Hoppas det kommer idag. Får snart ett bryt annars. Upptäckte att 2åringen Melrose ev. kan ha en hovböld igår, så hon står inne nu med jodopax omslag. Hovslagaren hade inte möjlighet att komma igår, så det gör han idag istället. Finns en hel del att pyssla med inne också. Skall få i mig en kopp te nu, och sen ta oss ut till bussen.

Trevlig Tisdag, allihopa!

/Therese.

[chouwa]
0

Vaknade med migrän så har legat till sängs fram tills nu.
Men nu skall jag ta mig i kragen och ta mig ut till stallet.
De vanliga stallsysslorna men nu har vi hämtat hem en unghingst som vi sålde i våras som tyvärr inte hade det så bra hos sina nya ägare. Så han ligger efter lite i träningsplanen och skall väl börja longeras och promeneras.
Mackan skall jag löslongeras idag eftersom att det gick så bra sist så vi får hålla tummarna på att det går lika bra idag utan rodeo och stress.

Ikväll skall jag och min sambo åka in till Skövde och gå på bio.
New Moon skall vi se och det skall bli spännande!

Efter bion kommer en barndoms vän och hälsar på och stannar i några dagar. Skall bli jätte trevligt!

Krya på dig Therese!

Ha en trevlig dag allihopa!

Dior
0

#9 Tack så mycket, det hjälpte. Krya på dig du också. Inte roligt att se på Bio med migrän. New Moon är en film som jag också gärna skulle vilja se.

God middag, förresten!

Jag säger som jag brukar, man ska inte planera för mycket, i förväg. Efterssom det varit så fantastiskt härligt väder ute idag så hoppade jag över presentshoppningen idag, och tar det i morgon istället, då det skall regna. Passade istället på att skritta ut på en prommenad med Leka, och Hampuz framför. Underbart.

Har tagit ut Melrose på tomten också, för jag tycker så förbaskat synd om henne att behöva stå inne en sån här dag. Hade inte hjärta att ta in någon annan heller, som sällskap till henne, så hon får nöja sig med mig.

Några kattspekulanter har jag inte hört av, så det var nog inte så intressant för dem, trots allt.

skall göra iordning lite middag nu, och sen ta ut Melrose liten stund igen.

SOLEN SKIIINER!!!Skrattande

/Therese.

Dior
0

God förmiddag, 26/11!

Sol och spöregn härSkrattande

Har precis fått färdigt stallet och sitter nu och äter frukost(!)

Skall lägga mig i solariet en stund innan jag tar itu med allt inomhus. I eftermiddag kommer hovslagaren, igen, och efter det skall Gowlaz och Leka få röra lite på sig.

Trevlig torsdag!

/Therese.

[chouwa]
0

God förmiddag allihopa!
Efter en mycket välbehövd natt med sömn är jag nu åter på G
efter helgens utbildning (beteende vetenskap & personlighetsprofilering)
Skall snart ut till stallet och idag skall två av unghästarna få känna på sadel för första gången :-)

Ha en trevlig dag allihopa!

Dior
0

God eftermiddag.

Mörkret är åter ett faktum. Hampuz och jag har hämtat granris från vår skog och fortsatt pynta i stallet. Bara lite kvar nu. Sen har det mest varit stall-och hästpyssel. Tänkte vi skulle ta en tripp ut i padocken med Leka nu, så jag får avbryta hans spelande på datorn. Lucky Look, har spelats varm sen de fick spelet för ett par dagar sen.

Om ett par timmar skall alla kusar in igen, och sen är det Gowlaz kul att komma ut i padocken.

#12 Låter som en intressant utbildning. Hoppas det gick bra med sadelträningen.

Ha en fortsatt trevlig måndag!

/Therese.

Dior
0

God morgon! 2/12

Det ultimata vintervädret, enligt mig: Torrt, vitt och vackert, utan kladdiga vägar. Perfekt!

Har igentligen inget planerat idag, mer än det vanliga med hästarna, och sen snabbt in till affären. Hoppas på att hinna rida Gowlaz innan barnen skall hämtas, och får då rida ut, alt. i hagen. Tur den är stor och plan, i alla fall. Padocken är inte så rolig nu när den blivit hård och knögglig.

Behöver såga lite ved också, och sen hämta hö. Hästarna är redan ute, och jag skall sörpla i mig resten av min VarmaKoppen-soppa, innan jag tar itu med resten.

Hoppas ni alla får en trevlig dag!

/Therese.

[chouwa]
0

Sen god morgon!
Håller med Therese om att det är det perfekta vintervädret idag!
Idag blir det vanligt stallarbete, en ridtur på Kid som är under inridning och longering av åringarna! :-)

Ha en bra dag allihopa!

Dior
0

God morgon 4/12

Hoppar in lite snabbt och säger god morgon, denna blöta dag. Håller på att slänga i mig en macka, innan jag måste rusa ut i stallet, där vårt ena shetlandsto, Jouke står med kolik. Gubben är på väg hem från jobbet, och troligtvis får vi ta oss till djursjukhuset senare idag.

Så inget annat är planerat

Ha en bra dag, allihop!

/Therese.

Lorita
0

#16 hoppas det går bra för er i dag.

Jag tänkte fixat till lite bättre för hö i lösdriftet idag, vi är så nära perfekt nu

[chouwa]
0

God Förmiddag!
Men Therese vilken otur du verkar ha!
Hoppas att det löser sig och att din häst snart mår bättre!

Själv skall jag till Göteborg under helgen! :-)

Dior
0

God eftermiddag!

Vi slapp åka till djursjukhuset, med Jouke idag. Vetrinären vi ringde trodde det kunde bero på att hon fått i sig något olämpligt, och att vi helt enkelt bara skulle avakta ett tag till. Hon blev ju bättre runt 12, igen, började äta och svullnaden om magen släppte.

Magen har ju varit igång hela tiden och hon har både bajsat och kissat. Så det var nog bara lite extra sprutt på magen, som gjorde den svullen och gav henne knip. Detsamma som kan hända oss 2benta.

Men hon får stå inne tills i morgon, och någon resa för att kika på häst blir det då inte, som var tänkt, utan skjuts till ev. söndag istället.

Min man och yngsta son är iväg och hämtar ut min kamera nu, och lite annat. Ikväll är det Idol som gäller, och lite fredagsmyyys med familjen. (om inget annat inträffar…)

/Therese.

Glamgirl
0

God morgon 8/12!
Idag blir det uteritt med Kingen.
Hoppas att marken inte är så hård idag.
Igår var vi och tränade igen och det gick toppenbra! Har faktiskt funderat på att försöka hitta någon bra rainingtränare också.
Någon som vet någon bra? Glad

Hoppas ni får/har en bra dag!

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Dior
0

God Middag!

Har haft besök av svärmor som hämtade sin hund vi har passat ett par dagar. Tvätt, städ och stall är avklarat. Om en stund skall Hugo och Hampuz rida och i kväll blir det en tur med Gowlaz. Leka har tappat en sko, så hon får stå över idag.

#20 Vart bor du någonstans? Jag skall själv börja rida för en reiningtränare snart, inte långt ifrån där jag bor. Kan förstås inte uttala mig om hur duktiga de är, men det visar sigGlad

/Therese.

Dior
0

God Morgon!

Idag är det ridning hela dagen, känns det som. När hästarna kommit ut och stallet är färdigt skall barnens shetlands komma in och bli ridna. Sen skall Leka få röra lite på sig. Ikväll är det Essets tur, innan vi bänkar oss framför IdolFlört

Ellas och Plannjas svans och man skall bli tvättade, hade jag tänkt också. Har ni sett en kritvit häst med grå man och gul svans någon gång? Inte vackert. Men de matchar varandra, de tvåTungan ute

Ev. kommer hovslagaren hit idag och slår på skor på Gowlaz. Annars får jag vänta tills på måndagRynkar på näsan

Lösdriftarna skall mockas och badkar rengöras, så det blir nog fullt upp, även idag.

Trevlig fredag, allihop!

/Therese.

Dior
0

God middag, 14/12

Hästarna är klara fram tills kvällen. Tog en tur med Gowlaz tidigt i morses. Mycket uppfriskande. Fortsatte sedan med stallet, vattenpåfyllning i hagarna mm, och sen var det dags att hämta barnen.

Hugo fick med sig en kompis hem från skolan som jag skall köra hem innan vi åker vidare på lussefirande. Det är på Hampuz dagis, och han har verkligen sjungit hål i skallen på oss här hemma med alla sånger de övat på.

Inför kvällen finns inget planerat, men jag hoppas hinna (och orka) ta en tur med Esset också. (Nyttigt för min "stor-häst-fobi"Flört)

/Therese.

Dior
0

God morgon!

Snön ligger hyfsat tjock ute, och jag undrar vart våra snökäppar tagit vägen Skrikandes

Det blåser en hel del ute idag, och skulle visst fortsätta så. Inte så roligt.

Idag blir det i alla fall det vanliga med hästarna, och förhoppningsvis kan hovslagaren komma idag igen, och sätta sulor på ridhästarna.

Blir att såga ved idag också och gå ut i skgen och kolla efter julgranar.

/Therese.

Dior
0

God Kväll!

Det har varit halv storm här hemma hela dagen (som tur var ingen nederbörd med detta)

Datorn och hård blåst är inte alls kompisar, så titt som tätt har den hakat upp sig, vägrar visa sidor, eller tar bara hur lång tid som helst på sig. Mycket frustrerande.

När jag kom ut till stallet i morses så hade vattenledningen frusit, och i nedre delen av stallet, där shettisarna står, hade vattnet i hinkarna en ishinna. Brrr.

Så det var bara att dra fram långa vattenslangen, koppla in den i duschen, tina upp isen i badkar och baljor ute i hagarna där "ishinnan" var ca 2dm tjock, fylla på nytt och dra med den bort till stallet och fylla på hinkarna där inne. Hästarna byltades på med täckena, men såg inte alls ut som om de ville lämna sina boxar.

Bort till Diors hage är det för långt för att slangen skall nå, så det blev att konka hinkar i vanlig ordning. Kan säga att jag höll på att blåsa omkull ett par ggr. Sen satte jag på värmefläktarna i stallet för att tina upp allt.

När stallet var klart och Hugo kommit hem från skolan, var det bara att börja såga ved och tända i kaminen. Sen kröp vi tre upp i soffan med varsin mugg varm choklad och lyssnade på vindtjutet och knastret från elden, och spelade Fia med knuff.Glad

Hästarna kom in tidigare idag, så nu är det bara att kvällschecka dem, mocka ur om det behövs, fylla på vatten (tack och lov så har ledningarna tinats upp) fylla på med hö och pussa lite på dem. Rida ikväll? Nähä, tack!Flört

/Therese.

Dior
0

God Julaftons-förmiddag! =)

Hästarna har fått mumsa äpplen och morötter så det skummade ur munnarna nu på morgonen. Vi tvåbenta har mumsat julskinka och annat gott, och barnen har spelat bandy i huset några timmar på morgonen.

Stallet är klart inför kvällen och strax kommer svärmor o co hit. Då är det dags att äta igen. Barnen går och frågar stup i ett när "han som låtsas vara tomte" kommer, och väntar spänt på resten av klapparna.

Skall strax ut och ge stallkatterna lite extra mumsig mat. Sen är det dags att duscha o dyl. innan vi börjar med maten (igen).

Önskar alla en trevlig julafton, och ta det försiktigt på vägarna, om ni skall ut.

/Therese.

Dior
0

God Morgon 6/1

Snön vräker ner, och jag steg upp i ett hus med 16 grader. Det var bara att ta sig ut i vedboden och hämta ved, tända i kaminen och sätta mig med en kopp kaffe, för att värma mig lite.

Hästarna skall ut alldeles strax och sen skall jag ställa mig å baka. Får besök om några timmar av sonens häst-tokiga kompis och hennes mamma.

Under dagen skall det hämtas hö, hösilage, spån och halm, men vi hoppar nog över ridningen idag.

Önskar er alla en trevlig dag i vårt vinterland!

/Therese.

Lorita
0

#27 jag började dagen med att skotta loss gubben som skulle till jobbet och körde fast, han fortsatte ändå till jobbet sen, hoppas bara han kommer hem hel idag.

Jag har också hamstrat vatten utifall att, dom har grävt ner strömmen men man vet ju aldrig ändå, vis av Gudrund.

jag får ge mig ut och skotta så han kan parkera bilen på gårdplanen, det och en timma i roddbaskinen och lyfer lite skrot det, blir nog motionen idag för mig (dumt att bryta nyårslöftet redan nu)

[chouwa]
0

11/1
God morgon allihopa!
Idag är det otroligt vackert väder om än väldigt kallt.
Om en timma beger jag och min hund oss till tåget för en tripp till Stockholm! Det skall bli riktigt underbart måste jag säga!
Nu, dags för lite frukost efter att alla morgonsysslorna är avklarade!

Dior
0

God morgon 100115

Hästarna är ute och jag har sprungit in för att fodra barnen. Skall strax ut och mocka så stallet blir färdigt inför kvällen.

Idag skall vi åka iväg och köpa present till sonens kompis som fyller år i morgon och skall ha kalas. Ett par ponnyer skall verkas och ny tråd skall upp på ena hagen. Har lovat barnen att få rida sina ponnyer idag också. Sen är planerna slut, men det blir nog fullt upp med mera, som vanligt.

Ha en bra dag, allihop!

/Therese.

Dior
0

God Morgon, 100118

Måndag, igen. Dagen innehåller det gamla vanliga. Skall strax köra barnen till skolbuss och dagis. Sen är det stallet som gäller några timmar. Skall ta in 2årshingstarna och ha träns på dem, ta en liten prommenad.

När barnen kommer hem igen skall vi köra Ancilla, och tömköra Dolce Vita.

Skogsmaskinerna har lämnat skogen, så det blir en tur med Gowlaz senare i eftermiddag.

Trevlig måndag!

/Therese.

Dior
0

God förmiddag 2010-01-23

Idag skall det hämtas hö (igen) och senare kommer en bekant till oss för att provrida travaren Esset. Ev. skall hon ta honom på foder. 7 ponnyer skall verkas och sen har det nog hunnit bli kväll. Lite pyssel med hästarna och framförallt skall ponnyn vi sålt piffas till lite extra.

Ha en bra dag!

/Therese.