Westernridning iFokus

Westernridning

Etiketthästhälsa
Läst 2705 ggr
Tess-W
0

Pronine flx

Fick ett reklam-mail från Sanpharm AB ang. denna produkt som tydligen skall hjälpa hästar med lite ömma/stela leder.

Leka ha ju blivit lite stel och funderar på att införskaffa detta till henne.

Undrar om någon här har testat det, eller vet något annat preparat som fungerar?

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

SamanthaJones
0

vet inte om jag minns rätt men har för min att glukosamin ska vara bra.. men som sagt är inte 100 på att minnet inte spökar.. =)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Zaphix
0

Slår ett slag för gurkmeja faktiskt. Har en 18 år gammal travare som är stel i leder och knakar lite och så. Vi har gett en tesked gurkmeja varje dag i drygt ett år, han skänns smidigare, men det kan ju vara inbillning, men han knakar aldrig i lederna längre i alla fall.

Är visst samma ämnen i gucosamin som gurkmeja, alltså det ämnet som är bra för lederna.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Tess-W
0

Okej. Tack för svaren. Har fått råd även på andra håll om både gurkmeja och glucosamin, så det känns som om det är det som bör testas även härGlad

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

CelsiusT
0

Ja jag kör på glucosamin. Men det är lite dyrt. Hur får man tag i gurkmeja och vad kostar det? Undrar om det blir dyrare/billigare än glucosaminet.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Zaphix
0

Har för mig att vi köpte hos alg-börje sist, men hittar inte nu..

Annars kan jag tipsa om så kallade "invandrarbutiker", de brukar ha gurkmeja i storpack. Betydligt billigare än på vanlig mataffär.

Har köpt förut på ÖB också, inte så dyrt, men sämre kvalitet än på "invandrarbutiker".

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg