Någon som har TR?
Hittar inte tävlingsreglementet här hemma så undrar om någon annan har den å kan kolla (eller som vet utantill).
Jag undrar vilka klasser som får ridas på bosal och om det är någon klass du itne får rida på bosal. Hade en diskussion med en i stallet så vi tänkte kolla upp det ordentligt.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Hrm… Nu har ju inte jag tävlat på många år (ska förvisso ut på banan rätt mycket i år med ett par hästar som står i träning hos mig), men så vitt vad JAG MINNS, så är det nog tillåtet i alla klasser, tills dess att hästar har fyllt 6 år. Sen finns det givetvis regler för bridle-bett och så vidare, framförallt inom reined cowhorse-grenarna.
Fan. Bara för det blev JAG osäker :O
Får ringa gamla mamma och kolla…. Hon har väl koll på det, som ändå är rätt kändis på tävlingsbanorna :D haha!
Ja gör det =) Jag har tappat bort TR så jag kan inte kolla. Du har inte den hemma?
Jag är mest intresserad av vuxen häst reglerna.
alla klasser får ridas på bosal. allt beror på vilken nivå du ska tävla på och din hästs ålder
#3 Ja jo det förståss. Så är det ju, det vet jag ju. Men om vi säger en vuxen häst på en A-tävling.
Man får väl inte rida på bosal på cutting? Visst är det väl så att det alltid gäller stång på cutting och tränsbett på herd work? Oavsett ålder eller nivå?
#4 Stångbett A och B-tävling Vuxenhäst
C-E valfri bettsling
#5 Nu hängde jag inte med? Menar du att man på A o B tävlingar inte får rida på bosal alls? Eller menade du bara cuttingen?
#japp, en vuxen häst får bara tävlar på stång i A och B- tävlingar
#7 Alltså inte bosal i någon klass på A o B nivå?
#8 inte på en vuxen häst i alla fall