Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettträning
Läst 1688 ggr
Lorita
0

Detta händer inte

Hon som hjälpte mig rida in Kiara ringde idag och ville att jag skulle ge ridlektioner för hon satt fast i sin ridning.

Eftersom hon är en så duktig ryttare så tänker jag byta min tid mot att hon hjälper mig med Karisma (3 år i år). Det är inte lätt att hitta ryttare som kan rida in B-ponnys och så garanterat bra som hon gjorde med Kiara och hon hjälpte mig med Dolly också.

Vad är det man säger bytt bytt kommer bort Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[chouwa]
0

Vilken underbart tillfälle! :-)
Det är fantstiskt när man kan hjälpas åt på det sättet!
Kan tänka mig att småponnysarna kan vara svåra. Det är inte många ryttare i den storleken som är så duktiga, eller framförallt så erfarna.

Glamgirl
0

Är du utbildad ridlärare eller "bara" väldigt duktig? Glad

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Lorita
0

Jag är inte utbildad ridlärare, denna flickan hittade jag på ridskolan och bad att hon skulle hjälpa mig rida in Kiara sen hjälpte hon mig med Dolly också och nu har hon som sagt köpt en egen unghäst som hon ridigt in själv men nu sitter hon fast i sin ridning.

Jag var nog ett naturligt val för henne då vi ju känner varandra väldigt (hästigt) väl. Jag fick också upp ögonen på henne om vikten av att jobba hästen från marken och bygga upp hästens förtroende för ryttaren. Jag tror det är mycket det hon vill få hjälp med nu, jag kommer återkomma med information längre fram.

Hon är 14 och har ridigt in 3 hästar och får jag som jag vill snart häst nummer 4:a också, jag tror hon kommer kunna arbeta framgångsrikt med hästar i framtiden. Hon har också en stor merit hon ber om hjälp när hon får problem, detta ska bli riktigt kul Skrattande

Lorita
0

I morgon så ska jag iväg och titta på hästen, det ska blir riktigt spännande

[chouwa]
0

Du får skriva och berätta när du är tillbaka!

Lorita
0

Flickan hade inte vuxit så mycket så det är inga problem för henne att hjälpa mig rida in Karisma Skrattande

När jag kom till stallet var det en liten brun häst med väldigt vackra ögon som jag mötte, ridhuset var upptaget så vi tog padocken. Vilket var väldigt bra för då fick vi/jag hjälp av snön och jag hade tur för jag hittade knapparna direkt Glad bra steg bra bjudning och lätt för att fatta nytt hade hästen, jag tyckte han var mycket trevlig och lovande.

Vi tränade att få honom att hitta ett sansat tempo i traven, på lite friare tygel. Jag fick också visa henne hur man ryggar utan att såga vilket var en aha upplevelse för henne och hästen fattade direkt och ryggade med framåt bjudning.

Och flickan sa efter lektionen "så här bra har han aldrig gått" SkämsSkrattande

Nästa lektion är på torsdag 17:30 och då har vi bokat ridhuset Flört