Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettutrustning
Läst 1898 ggr
Lorita
0

Stall lösdrift eller....?

Hur har ni era hästar uppstallade, lösdrift, box, uteboxar, gruppbox?

Skriv och berätta jag är nyfiken Glad

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Tess-W
0

Jag har mina 4 unghingstar (shetland) på lösdrift. I en annan hage har jag 13 andra shetland (3 ungston, 7 äldre och 3 åringar) på lösdrift.

I stallet har jag den äldre shetlandshingsten, travaren, welsh mountainstoet och mina 3 araber på natten.

Till nästa år skall vi försöka ha wm-stoet och travaren ute på lösdriften.

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Lorita
0

Jag själv först Flört

Jag har mina en D-ponny valack och tre B-ponny ston på lösdrift, 4*6 meter. Inne i lösdriften får dom också sitt hö, på ett foderbord längst in som är extra yta, är det fint väder tar jag också ut och lägger hö på utsidan. Detta för att det blir minst spill, det är ju dumt att låta dom trampa ner hö i marken.

Jag hade innan vi byggde lösdrift ett stall som består av 2 eller 3 boxar beronde på hur man räknar och använder stallet.

En box är lagom mått till en D-ponny och den har Ametist som är D-ponny. Den andra boxen går att dela av så den blir två men jag har som det är nu öppet mellan så det blir en box för mina tre ston, sen är ca 5*4 meter. I boxarna har jag också möjlighet att binda mina hästar när jag rycktar och fixar med som. Eftersom jag inte har dom inne på natten så har jag inget stör utan jag använder ju boxarna så lite som möjligt. Men skulle någon häst vara sjuk så har jag alltid möjlighet att ställa den i box för behanbehandling.

Ute har jag just nu en bom som jag kan binda hästarna vid och till sommaren ska vi fixa tre platser till, jag föredrar nämligen att vara ute så mycket som möjligt när jag är i stallet.

[chouwa]
0

Vi har hingstarna i ute morgon till kväll och på natten står de uppstallade. Samma sak med högdräktiga ston och tävlingshästarna. De andra går på lösdrift.

Lorita
0

Jag längtar efter min riktiga dator Skrikandes ur blev texten röd Förvånad

[chouwa]
0

#4: Jag fixade det ;-)

Lorita
0

#5 tack 2-3 veckor skulle det ta innan jag kan få nytt moderkort Cool

Pille
0

Jag har unghästen på lösdrift ihop med en shettis. Helt perfekt enligt mig, han mår bäst av att gå ute jämt. han blir väldigt rastlös av bara ett par nätter i box. De får hö både inne i lösdriften och ute i hagen och så tar jag in Pelle och fodrar på han lite extra. Shettis och treårig arab har ju lite olika behov av mat…

Min gamling står i box på nätterna, vi försöker att ha dem ute så mkt som möjligt. "Stallhästarna" Går ut nån gång mellan 6,30 och 8 på morgonen och går in runt 20-20.30 på kvällen. har försökt ha henne ute dygnet runt men blir det kallt på vintern så blir hon stel i lederna.

/Madde

lillsandra
0

jag har hästarna i utebox. men de är ute hela dagen.