Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettutrustning
Läst 2036 ggr
ForYourMalice
0

Repgrimma?

Jag vet att det fanns en sorts repgrimma förut som det var lite mer styvhet i, den var liksom inte så mjuk och böjlig som "vanliga" repgrimmor. Fanns på granngården minns jag.. Någon som vet vilken jag menar? De var ganska dyra minns jag..

Sen undrar jag om någon har en torturial hur man gör en egen repgrimma?Skrattande

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

[chouwa]
0

De lite styvare varianterna av repgrimma finns på flertalet ställen men det bästa brukar vara att antingen knyta en själv eller söka sig till en westernbutik.

Den här länken kanske kan vara till hjälp :-)
http://www.sadelmakeriet.com/repgrimma.htm

Lorita
0

Jag tycker inte dom blir så bra dom egen knutna grimmorna som dom hårda man kan köpa, jag vill ha riktigt fasta repgrimmor med maskindragna knutar.

#0 jag kommer inte ihåg namnet på grimman just nu men vet vilken du menar, min ridsports butik har och jag kan titta efter när jag är inne där nästa gång, tyvärr så kommer det dröja eftersom jag var där i fredags

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

ForYourMalice
0

Anledningen till att jag skulle vilja knyta en egen är för att jag vill anpassa repgrimman så den sitter bra på just den hästen jag använder den på, knutarna ska ju sitta på en viss punkt egentligen och jag klarar inte av att få upp dem på den jag har så jag kan reglera den till önskvärd passformGlad

Men vad bra att du vet vilken ja menar, skulle vara jätteschysst om jag fick veta vad edn heter!

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

Lorita
0

#3 dom finns i massa storlekar så man kan få knutarna rätt, jag har två stycken en till Ametist (D) och en till mina (B) och efter som dom är så lika (mor och döttrar) kan dom använda samma.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

ForYourMalice
0

Okej, men hör gärna av dig när du vet vad det heterTungan ute