Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettövrigt
Läst 2138 ggr
Dior
0

Motivation för motion...

Kallt kallt kallt, och alldeles för mycket snö. Hur stor lust har jag då att rida? Noll. Brukar löslongera Gowlaz i hagen, men mer än så blir det inte.

Padocken är nu så full av snö (med ett islager under) att vår lilla traktor (Ferguson-35:a) gick sönder sist vi skulle skotta den.Rynkar på näsan Var i skogen med ena ponnyn häromdagen och vet inte hur mycket snö vi blev attackerade av från träden. Kallt/kallare blev det iaf.

Är det fler som känner så nu? Ja, ni utan tillgång till ridhus, alltsåFlört

Vad hittar ni istället på med hästarna?

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

CelsiusT
0

Ja jag känner så jag med… Jag rider ut iaf, trots det förbaskat kalla och snöiga och isisga vädret. Det jag stör mig på är att på vägen där det är plogat så man skulle kunna tölta, där är det isgata och halt och tölta går inte att göra i snön. Trava går väl lite lätt på ängarna, men mer än så fungerar det inte. VI har fått plogat rundbanan och ett varv inne i paddocken så man kan rida runt. Men mer än så är det inte. Jag släpper hätarna i paddocken en stund och driver runt dom.. Tränar trix å sånt med =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Chunsas
0

Vi har väldigt mycket landsväg att rida på och runt ridskolan är det många som rider, så det är ganska upptrampat så man tar sig fram. Men upp på berget rider jag inte, man ser ju ut som en levande snögubbe efter bara 50 meter….

Lorita
0

Jag har ställt mina för vintern och marktränar bara, är väldigt nära att kunna lägga en presenning över tre hästar Cool

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

StuteriSolo
0

Vi har egen plogutrustning, och brukar ploga en slinga runt vallarna och en väg ut i skogen, annars kan man aldrig rida ut i skogen på vintern här, med 1 m snö eller mer att pulsa i. Hästarna vilar nov. dec och sätts sedan igång igen.

CelsiusT
0

Ja jag har u nu fått itllbaka min motivation, men varje gång jag kommer ut med hästarna så känner jag att motivationen inte går att fullfölja - det är för halt!! Det är faktiskt det största problemet nu.

Dior
0

#5 Det är lite så jag också har känt. På tok för halt. Och jag som nästan precis hade kommit igång med mer regelbunden träning, innan snön kom :/

/Therese.

CelsiusT
0

Är segt… Tidigare i vintras/höstas hade jag jättdålig motivatin i mig själv. Men nu efter nyår har all motivation kommit tillbaka, men vädret hindrar verkligen.. Min unghäst som jag har massa motivation att jobba med just nu, hon är ju oskodd så hon halkar omkring som sjutton när man tar ut henne. Jag vill ju inte ge henne negativa upplevelser så hon får nog vara mest just nu. Har gått över till att promenera henne lite då och då iaf.

Dior
0

Ursch, i dag känner jag mig oerhört frustrerad. Vill så gärna fortsätta med det som påbörjats, men snön är enveten och ligger där den ligger. Dessutom är skogen jag brukar rida i full av skogsmaskiner nu ocksåSkrikandes

Men jag kunde inte hålla mig från att ta en barbackatur på Gowlaz i den stora hagen jag släppte honom i. (sommarhage igentligen)

Det var inte på tal om någon träning, precis, efterssom snön gick upp till knäna på honom stundvis. Men lite rejs blev det i alla fall. Gick stadigast såFlört

Så nu kanske jag kan hålla mig ett par dagar till.

/Therese.

Rafflan
0

Jag rider om hästen e brodad eller om vädret är okey att jag iaf kan ta mig till skogen utan risk å så rider jag där, jag gillar långa lugna turer när det är så här, jätte mysigt ^^,

Är hästen oskodd brukar jag longera för att hålla dem i form :P

kicki13
0

Nu har jag äntligen fått ridplan framskottade, så nu blir till att köra igång, men först markträning. Nu hoppas jag inte det blir för varmt så det blir en skriskobana på ridplan.. för då blir det ingen ridninga av då heller.

yadhayezibas
0

Våran paddock är helt snöfylld. Men jag marktränar där ändå en del. Min häst är inte inriden ännu.
Men visst är jag trött på all snö.. USCH jag vill ha vår!!!