Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettutrustning
Läst 2455 ggr
Anna452
0

Snurrbara westernstigbyglar

Hej!

Jag är på jakt efter snurrbara westernstigbyglar, nån som vet var man kan hitta sådana? Har sett att det finns en sådan variant av engelska stigbyglar. Har även hittat en annan variant, "fenderbender", i läder, som böjer stigbygeln men det är inte riktigt vad jag är på jakt efter.

Lorita
0

Undra om det finns Obestämd

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CelsiusT
0

Vad är orsaken till att du vill ha det?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Anna452
0

#1 Ja det kan man undra…

#2 Det blir en ständig kamp för mina knän i westernsadeln, då stigbyglarna vill snurra "inåt" till ursprungsläge och jag vill ha dom "utåt" så att mina fötter kan vara i dom.

Lorita
0

#3 då blöter du stiglädren och vrider dom runt ett kvastskaft över natten och låter som forma sig rätt Flört

Anna452
0

#4 Jaha! Det visste jag inte att man kunde göra. Ska testa det, tack för tipset!

Lorita
0

#5 då har du haft problem, testa det så kommer ridningen gå mycket bättre

kicki13
0

Det finns även på vissa sadlar "färdig snurrade" stigbyglar, så stigbygeln hamnar i  rätt lägge.  Prata med en sadelmakare som kan westernsadlar så kan du få hjälp där.

alskadeida
0

Hur snurrar man dem? kan någon berätta. Har en ny sadel som jag måste göra så med men vet ej riktigt. Ska jag bara rulla lädret runt ett skaft eller hur gör man? någon som kan förklara kanke har ni bild?

lilli-l
0

#8 Du hänger upp sadeln på något så att stigbyglarna hänger fria, sen vrider du stigbyglarna åt det hållet dom ska vara och kör in kvastskaftet igenom bägge stigbyglarna. Blöt stiglädrena först och låt de torka så där med kvastskaftet så stannar de kvar i det läget senGlad

===

Carpe Diem….Fånga dagen

Lorita
0

#9 jättebra beskrivet

alskadeida
0

#8 tack.

lilli-l
0