Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettträning
Läst 1308 ggr
CelsiusT
0

Planer och mål för 2010

Nu undrar jag vad ni har för planer och mål med era hästar under 2010? Berätta om ni planerat in någon spännande aktivitet, vad ni tänkt träna på och hur långt ni hoppas komma osv.

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
0

Exy (3½ år sto): Jag ska rida in henne ordentligt. Hoppas på att komma en bra bit påväg till sommaren. Fortsätta med trickträningen och samarbetet från marken (och från hästryggen såklart).

Brorsan (12½ år valack): Vi ska fortsätta jobba med samarbetet och gångarterna men jag låter dom komma när han vill, så vi får se när det blir, idag har vi jättebra skritt, hyfsad grund i tölt och trav. Vi ska förhoppningsvis åka till norge med Karolinergänget och vara med i slaget där och sedan ska vi även till High Chaparral och tävla i sommar.

Lorita
0

2010 är Karismas år, hon ska visas för diplom och gångarts-diplom och kanske en visning till.

Jag tänker  försöka gå upp och arbeta heltid och starta upp en gammal dröm med hästarna (än så länge hemligt)

Ametist hoppas jag komma igång med ridningen på alvar och börja träna regelbundet för instruktör.

+ att jag tänker komma tillbaka till kondisen innan operationen för ett år sen.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Dior
0

Planerna för oss i år är att först och främst att få sålt ett x antal shetland. De som blir kvar skall ut på utställningar, och förhoppningsvis har vi sen 2 ston som kan söka SUCH, och hoppas förstås på ett diplom på blivande 3-åringen. De blivande 2-årshingstarna skall börja tömköras.

Vidare planer är att komma igång med träningen på Gowlaz, Leka och det nya quarter/fullblodstoet som kommer till helgen, för instruktör. Ev. köpa ytterligare ett arabsto. 

Få ut samtliga araber på nån eller ett par utställningar ligger också i planeringen för i år.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Marre89
0

Mina planer för mig och min häst är att börja träna för tränare nån dag i månaden. Vi ska även lära oss att göra galoppombyten :D Komma iväg på nån tävling är oxå planen.

yadhayezibas
0

Mina planer är att rida in min häst. Vi ska oxå åka på lite kurser. Bla Round Pen kurs. Glad

CelsiusT
0

Jag vill lägga till att mina planer med Brorsan (förutom att få ordning på alla gångarter vilket vi jobbar med nu) är att komma igång med kosseträningen ordentligt. Tanken är att tävla i team penning och team sorting på High Chaparral och kanske Axevalla

[spinn]
0

Kan inte så mycket western ännu, men skulle vilja prova på trail och pleasure, så det får väl bli det som westernmål. I övrigt kan listan göras väldigt lång.