Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettboskapsgrenar
Läst 2828 ggr
Lorita
0

Ni med hund

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

titta vad kul Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CelsiusT
0

Ja det ser ju väldigt mkt mer bekvämt ut än att springa själv. Men med en snabb hund som min så tror jag inte att jag skulle hinna med att styra hunden om jag först måte få min signal till hästen för att på så vis få hunden dit jag vill. Min hund gör desutom det meta själv, jag står i mitten och dirigerar =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
0

Jag ser det mer som en kul grej mellan tre djurslag än att just utföra Agillityn i tävlingsklass.

Jag tror man kan trän hästen att bli lika snabb och lyhörd som hunden och då skulle det gå undan Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CelsiusT
0

#2 jo jag förstog att det inte var tävlingsklass du/dom menar =) Man skulle nog inte bli så popis om man kom in med en häst på agilitytävling =)

Njae, jag vettesjutton om man kan få så snabb reaktion på hästen, inte för att häten är långsam utan för att signalerna ska gå så lång väg innan dom kommer fram till hunden. Jag styr ju hunden med mitt kroppsspråk på banan, inte med rösten. Det innebär att hästen måste göra det jag tänker (eller ja tänker inte alls när jag springer på banan, man känner). Jag vet ju hur vårt det är att valla kossor med häst, där är ju just det som ska hända, signaler jag uppfattar hos djuren resulterar i att jag betämmer mig för si eller så och då ger signaler till hästen som den ska uppfatta, utföra och på så vis ge signaler till kossorna..

Medarbetare på westernridning.ifokus