Enöras träns, behövs ingen käkrem?
varför finns det inte käkrem på enöras träns?
Käkremen är ju till för att hindra att tränset åker av, har enöras nåt annat sätt att hindra det på?
Ett en örasträns är tänkt att du ska rida på en välskolad häst och med stångbett, därför finns det ingen käkrem. Det är även ett mer showträns än ett arbetsträns.
#1 okey ;)
Det sitter jättebra, inga problem alls. :)
Jag har enöras och det har bara åkt av en gång =) Vet inte riktigt hur, men jag tror att han skavde sig mot ett träd.
Man kan ha käkrem även till enöras. Min pappa är sadelmakare och gör specialbetällda varor och har gjort några enöras med käkrem för att beställaren vill ha det.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Vi använder ett enöras till ett av våra russ, funkar utmärkt. Ska man rida i skogen och stanna och fika ska man nog ta med en grimma för säkerhets skull 
Vi har ett enörasträns, litade inte alls på det i början, utan förväntade mig att det skulle åka av om hästen ruskade på huvudet.
Men nu inser jag att det sitter riktigt bra. :)
(Fast jag är feg, så har alltid halsring på också, så jag har nåt att stanna med ifall det skulle åka av.. Men ägaren rider med bara tränset.)
Mitt enöras har aldrig åkt av, däremot har flera achenträns utan nosgrimma åkt av förr, men jag brukar inte spänna åt käkremmar och sådant så hårt, så ett enöras är perfekt. :)