Westernridning iFokus

Westernridning

Etiketttävling
Läst 2817 ggr
CelsiusT
0

Tävla idag =)

Idag ska jag "tävla" i Uddevalla, det är bara en träningstävling. Men det är lika kul endå tycker jag, man får ju en bedömning på ridningen. Dessutom är det nyttigt att träna sig och hästen på tävlingssituation, och att göra det till en billig peng tycker jag är perfekt.

Önska oss lycka till!!

Medarbetare på westernridning.ifokus

running
0

Klart att vi önskar er lyckat till… ha en bra dag o vi hoppas du delar med dig av dagen :)

Lorita
0

Lycka till (bilder Flört)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[spinn]
0

Lycka till! :)

CelsiusT
0

Tyvärr har jag inga bilder.. Men tänkte berätta att det gick jättebra. Det är ju ingen tävling som man vinner eller förlorar utan man tävlar mot sig själv och får en bedömning och poäng.

Jag tävlade i reining och det var första klassen och jag var skitnervös, så det gick hur kass osm helst. Hästen hade hur bråttom som helst pga min nervositet (dock gjorde hon riktig rollback vilket jag aldrig lyckats få henne till innan). Sen när alla i klassen hade kört så tyckte dommaren att alla hade gjort så slarvigt och nervöst ifrån sig och eftersom vi bara var 4 startande i den klassen och det var en träningstävling så fick vi göra om och ta allt från början. Då hade nervositeten lagt sig och jag kunde koncentrera mig på att styra hästen och då fick vi en tipptopp-bedömning. Det som hon drog ner på "poängen" med var att hästen backade 2-3 steg när jag ställde up på meddellinjen för spinn. Att jag var tvungen att sakta av för galoppombytet från vänster till höger galopp (höger till vänster fungerade ypperligt). Inte korrekta rollback (hästen vänder och tar 1 steg innan hon fattar galopp).

Sen var det showmanship at halter. Det gick hur bra som helst =D Hon hade inget att klaga på.

Sen var jag tvungen att åka iväg och jobba, för jag har en kurs på söndagar, så jag missade några klasser. Men jag åkte tillbaka efter kursen och då hann jag precis tillbaka till ranch trailen (min favorit). Det gich hur bra som helst. Hon var till och med överväldigad av vår ryggning och vår ground tie. =D Själv vart jag lite missnöjd med grindpasagen, mest för att jag själv blir så jäkla nervös (har fastnat en gång så häten blev rädd och efter det blir jag jättenervös när jag går igenom grinden).

Lorita
0

Man tävlar alltid mot sig själv, andra är ganska o intressant

Låter som du haft en givande dag som lett dig vidare i din träning Skrattande

CelsiusT
0

#5 Jo det anser jag med, men många tävlingar handlar så mkt om placering. Var på en tävlingsträning som dom inte gav någon bedömning utan bara placering ?? vilket var jättetråkigt eftersom jag visste att min häst var väldigt grön och inte kommit så långt, jag ville då bara ha en jyst bedömning på vår ritt och hur långt vi kommit dittills, så det var tråkigt, det idag var mkt bättre =D

Ja det kändes jättebra.. Det var väldigt nyttigt att få göra om reiningen så att det blev bra och man verkligen fick se kunskapen och inte bara nervositeten.. Jag var ju där mkt för att träna bort min egna nervositet..

Lorita
0

Är man en riktig tävlingsmänniska som tävlar för framgång, då tävlar man bara mot sig själv, motståndet är så ojämnt men man vet var man själv vill ligga.

Jag ställer ut en hel del och först utställningen når jag träffat min man då gick det jätte bra BIS bättre kan det inte bli.

När vi åkte näst gång var han så orolig att jag inte skulle kunna ta ett "nederlag" då blev det inget BIS men en mycket nöjd Inka, för det jag läste i protokollet var vad jag själv kände = nöjd

Jag har bara varit missnöjd/besviken en gång och då 14 dagar efter lyfte jag hästen från brons till guld Skrattande jag är helt 100 än idag att bronset inte var rättvist.

Är man en tävlings människa så är det jag här och nu som tävlar Flört

CelsiusT
0

#7 Jo det anser jag med, därför jag blev så besviken på förra träningstävlingen jag var på där man inte fick ngn form av bedömning, bara placering..

[spinn]
0

Vad härligt med en lyckad dag. :)