I väntans tider

Här väntar vi 4 shetlandsföl, samtliga efter vår egen hingst, Dior. Stona är Fairy Tail, Smevallens Geisha och sönernas ponnyer Rossmons Ancilla och vår egen uppfödning Dolce Vita. Beräknade i maj, juni och juli.
Mina arabston, Leka (Lekier.WänEliza) och Plannja (Etogram-Palma) är båda betäckta med Gowlaz (GLaz-Gowa) Plannja är synligt dräktig och är beräknad till slutet av mars. Leka är testad med WeeFoal vilket var negativt, men misstänker (pga hennes beteende) att hon kan vara det i alla fall. Skall få ut vetten för blodprov på henne. Är även hon beräknad i mars.
Vårat welsh mountainsto Laeryds Indorella (Laeryds Domenic-Laeryds Candy) är betäckt med Ekebackens Jack Frost och beräknad i slutet av maj.
Så 7 föl, om allt går väl
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
Vi föder ju enbart upp quarter och paint :-)
PA OBSESED TO BE COOL blir nästa år pappa till två (förhoppningsvis inga tvillingar!) föl.
Mammorna är CLEARLY BY LARRY och TINOS PRINCESS BAR.
Beräknas mars-april.
Planerna var att två ston till skulle vara dräktiga nu - annan hingst - men det tog sig tyvärr inte så de får åka tillbaka nästa år.

Inga föl på ett bra tag, nästa år ska jag försöka få gångarts-diplom+vanligt diplom på karisma + att hon ska ridas in.
Kiara Ska jag hyra ut till privat ridning ett tag medan jag väntar på bättre tider för avel, det kommer jag göra med Karisma också när hon är säker och trevlig att rida som sin mamma 
Sen ska jag lägga väldigt mycket tid på min valack så vi kan börja tävla lite smått.
Kahlúa, ja hon ska väll bara ställas ut tror jag…
Åh vad underbart med fölisar!
Ni måste lägga ut bilder på dem när de kommer!
Dior - har aldrig sett ett nyfött schettisföl men de måste ju vara jätte små! :D
/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

#8 Åhh, vilken vacker liten en. Ja, jag längtar jag också.
(Fast inte till fölvakan….)
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
Mitt Paint sto fölar i slutet av juli! Ska bli så super kul! Hon är efter Lucky T Bar, en väldigt snygg f.d hingst!
Och som det ser ut så blir det en 3 färgad cremello!
En Daisy förhoppningsvis!

Ojoj! Vilka snyggingar ni fick! 

#13 Tackar! 
Mvh/Therese
medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

#15 Häärlig färg, skulle gärna se bild på hur den blir :)