Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettallmänt-om-westernridning
Läst 5687 ggr
[AlphLauren]
0

Ekipage - färger

Vad är din och din hästs färg? (om ni matchar när ni tränar och tävlar)

Visa gärna bilder!

Jag har en vit häst och nu är jag inne på att våra färger ska vara gult, rött och brunt. Och svart med då där man inte kan hitta i de andra färgerna…

Tyvärr har jag än så länge inget mer än röda prof.ch.benskydd och brun säkerhetsväst hehe, men jag letar…

Jag behöver inspiration så visa gärna bilder :)

CelsiusT
0

Min ena häst är mörkbrun (nästan svart på vintern) och vi kör rött och svart ihop. Den andra är ljusbrun, och där har jag egenligen ingen bestämd färg, men när jag tävlar så har jag mina röd/svarta saker där med =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

[chouwa]
0

På den hästen jag tränar nu har vi ingen färgmatchning på vanliga riddagar. Är vi iväg på träning eller clinik har vi ofta grönt och svart. Han är brunskäck. På min förra häst som var skimmel hade jag ofta blått.
Dock är jag en sådan människa som gärna kör på svart/brunt läder och inte massa färger. För mig känns det inte speciellt mycket western. När jag tävlade i hoppning var jag väldigt mycket för att matcha och köpa allt i färg men jag gillar när det ser oldstyle western ut.

CelsiusT
0

#2 Det gör jag med.. Men jag gillar även att ha tex röda diamanter på tränset och silver på sadeln och under sadeln en röd filt (den måste ju endå ha någon färg) och på mig en röd/svart-rutig skjort och en hatt med rött hattband =P Åtminstone när jag tränar/tävlar, när jag rider hemma så blir det ofta inte så mkt färg alls (mer än träns och pad).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tävlar inte än men svart och vitt skulle jag använda mycket för att hästen är svart och vitt och har så mycket mönster att det räcker gått

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[spinn]
0

Grått/rött, men mörkbrunt läder.

[AlphLauren]
0

#4 Vilken häftig färg på hästen! En sån skulle jag försöka ha chock-Rosa på eller andra lysande färger! Orange, lime, gul Skrattande

[Emma-Rhino]
0

#4 vilken vacker häst! Tycker du ska hålla dig till neutrala färger för hästen i sig är så iögonfallande =) jättefin.

Lorita
0

#6 tack #7 tack

Jag trivs själv i svart så det blir svart som bas färg.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

740tjejen
0

Beroende på färg på hästen så kommer vi nog i framtiden ha cerise då jag gillar och sticka ut. Men kan tänka mig nån form av lila också.