Connemara korsning
Hej! :)
skulle vilja ta ett föl på min häst bella om ca 1 år, men undra om de är någon som skulle vara intresserad?
Bella eller reapes donna belle som hon heter, är en föredetta elithäst i hoppning. import irland.
Hon har bra psyke och temperament, men pigg vid ridning (inget krutpaket). Bella är en maxad c-ponny gul/brun.
Bella har pass osv, men är oxå t-märkt.
Hon har haft ett föl tidigare, och var en fantastisk mamma! (kan skickas bilder)
Skulle gärna vilja avla med en quarter hingst, men kan gärna med annan :) är intresserade av skäck färger med, så de vore ett plus ;)
mvh moa
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
Hej
var är det för stam på Bella?
Varför inte välja en connemara hingst?
Själv tävlar jag mina connemaror i western och tycker dom är jätte bra westernhästar. 2 av mina maror är även inkvalde till SM, så varför välja en quarter?
/Kicki

Jag hade också tagit en connemara hingst. Sen undrar jag varför hon är T-märkt, ibland ska man låta bli att ta föl.
Det finns fantastiska Connemara hingstar med westernmeriter!
Jag skulle nog välja att titta på en av dem först! :-)
självklart spelar de inte jättestor roll, men vill kunna använda den till western så tänkte att quarter används mest? ;)
vet inte hennes stam, men ska ta reda på de :)
Hon har vart t-märkt för att hon har lite problem med knäna (har hälta) men de är ingen hon direkt störs av. o de fick hon p.g.a för att hon vart elithopp häst.
men hon hade ett föl för 2 år sedan (jag hade henne inte då) men de sa att hon var en helt fantastisk mamma!
(tar med en bild på fölet, som är 1 år)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
#5 Varför då inte köpa en quarter om det är en quarter du helst vill ha? Det blir ju ändå ingen quarter om du korsar med en connemara. (Värdet på hästen blir ju högre om man håller sig till renrasiskt, ETT TIPS bara
)