Sätta pris på sadel? Hjälp
Sadel nr1
En Nash Leather, made in USA
Medföljer gjord, stigbyglar och allt.
1.000:-
Utan en av spärrarna till stigläder 500:-
Sadel nr2
Amercian-Flex, made in Germany
Medföljer gjord, stigbyglar och allt.
3.000:-(kostade 35.000:- som ny)
Padd: 150:- för en liten, 200:- för stor.
Är dett vettiga priser? en bekant provar dem nu och passar någon behöver hon ha ett pris, men har aldrig sålt en western sadel förr :P
Vet inte storleken på dem då jag inte hann mäta innan hon åker men det spelar ju ingen roll bara det passar hennes häst, å vet inte hur gamla dem är.

Jag tycker det låter väldigt billigt
#1 okey, tips på vad som kan vara ett bra pris? :)

#2 Med tanke på vad sadeln kostat som ny och om den är i välvårdat skick så hade jag inte sålt under 8000 på sadel nr två.
Nu vet jag inte direkt vad dessa är värda men jag har själv letat sadel till min arab som en galning och jag har inte hittat en ända bra sadel som passade förrän nu. Priserna på westernsadlar ligger väldigt högt så hade jag varit som du hade jag kolat runt på annonssajter och jämfört priserna. 
Mvh Carina
Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob
Medarbetare på Tonåringar iFokus
#3 jag kollade blocket annonser å tyckte dem låg på mellan 1.000-3.000 där, dock vet jag ju inte kvaliten på dem sadlarna :P

#4 sadel nr 1 måste vara en märkessadel, kolla märket.
Det finns skit som kostar 2000 nytt men det du har ser ut som bra sadlar.
#5 jo dem är rejäla och möntrart läder osv ;P
Jag har föröskt hitta info om sadlarna, vad dem kostar nya osv, men inte hittat nåt :/

# Det är ju bara att prova sätta ut dem till ett högre pris och se vad som händer, folk som vet något om sadlarna kommer då höra av sej och köpa dom och om inte det sker så är det ju bara att sänka priset lite.
Men dom ser fina och rejäla ut så det är som lorita skrev att det går inte jämföra med dessa sadlarna kanske då det finns mycket skräp därute med. Tro mej jag vet, jag har köpt 8 sadlar innan jag fick rätt och nu står jag med ett stall fullt av sadlar
men jag får väl köpa fler hästar och passa in dom efter sadeln.
Mvh Carina
#7 jag funderar på det här med att prova sadeln, dem får betala det sadeln kostar och prova den inom loppet av 3 dagar, passar den inte har dem ånger rätt. Dock är jag rädd att dem ska "förstöra" sadeln om dem får dem på prov å att jag inte ska upptäcka skadan :/
Några bra tips?

Följ med dit och prova sadeln passar den inte så tar du den med dej igen. Rätt bra med dessa sadlar är att passar dom inte så ser man det på en gång om man inte är ovan att se hur det skall vara.
Mvh Carina
#9 okey, jag har dock inte körkort, å är det långt blir det dyrt att åka :P

nej det är klart
Mvh Carina
Sadel numemr 2 skulle jag gärna köpa o prova på min häst… håller på att bli tokig på att leta sadel till henne…. 

#12 ja den är till salu, ingen av sadlarna passade tyvär min bekantas häst ;)
#13 skulle du kunna mäta den ifrån början till slut och PM a mig måtten? Min rackarns häst är så kort i ryggen..
#14 ska göra det när jag får hem dem ;)