Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettutrustning
Läst 3221 ggr
Lorita
0

Fårskinn

Vad ligger priset på ett lämpligt fårskinn att ha som padd?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CelsiusT
0

Ett vanligt fårskinn kostar från 300:- och uppåt. Vanligt är att dom ligger runt 5-600:-

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
0

OK, just nu har jag IKEA´s Ludde men jag skulle vilja ha ett lite lyxigare, skarvningen går på nästan 400 kr om man ska lämna in ett eget skin så 5-600kr tycker jag låter billigt om man kan få tag på ett snyggt.

CelsiusT
0

#2 Skarvning? Har du skarvar på dina skinn? För mig räcker det med ett helt skinn under sadeln + padden.

När jag har hållit på med det så kostar det ca 300:- att framställa ullgarvade fårskinn. Det är ju visserligen några år sedan nu. Då kunde man köpa skinn från 300:- om man känner bonden, annars låg priserna på ca 5-600:-

Lorita
0

#3 jag har ett stavningsprogram som lever sitt egna liv ibland Flört

Lorita
0

Här är en länk till en prislista för beredning, när jag har räknat på det så har jag räknat frakt också.

CelsiusT
0

#5 Okej, det var ju ett par årsedan ja höll på, som jag skrev

Lorita
0

Jag blev erbjuden ett för 1000:- idag men då var det ett allmoge pälsfår som var ursprunget inget köttfår.

CelsiusT
0

Ett allmogepälsfår ger dyrare skinn, så 1000:- är helt normalt, kanke till och med billigt. Även när jag höll på så fanns skinnen för runt 1000-lappen, men då tyckte jag det var hiskeligt dyrt eftersom man kunde gå till bonden och köpa det för halva priset eller mindre. Men allmogepälsfår ger dyrare skinn,bla för att det är en utrotningshotad art.

Lorita
0

#8 mitt tanke var ett vackert skinn

CelsiusT
0

#9 Ska du ha det under padden mot hästen? Under sadeln alltså? Vad är då anledningen till att köpa ett vackert skinn? Det syns ju aldrig endå.

Lorita
0

#10 kvalitén och känslan sen har jag Ludde uppåt så pälsen syns för det är stoppningen som jag är ute efter.

CelsiusT
0

#11 Okej då har du något annat under då?

Lorita
0

#12 jag har en padd

Först fårskinnet med skinnsidan mot hästen och den en padd men den är inte större än sadeln så det syns bara lite orange färg.

Jag började med pälsen mot hästen men den blev så smutsig så jag vände på skinnet och nu vill jag ha ett snyggt skinn

CelsiusT
0

#13 Om du har skinnsidan (alltå inte pälssidan) mot häten så måste det ju bli väldigt svettigt. Att man har något under padden är ju för att leda iväg svetten och då är ullen bra att ha då det blir så mkt luft. Annars hade jag nog lagt den ovanpå padden.