Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettot-off-topic
Läst 3393 ggr
740tjejen
0

Snökaos

Hur många har snöat inne. Här i Dalsland är det kaos. Vi har redan sköttat snö 3 gånger med traktorn. Och nu är de dubbelt så mö snö som innan.

Lorita
0

Vi har klarat oss, än så länge Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CelsiusT
0

Här är en hel del snö, men vi är inte insnöade. Har idag varit ute på en lång härlig barbacka tur i skogen med en god vän. Det är så härligt att rejsa barbacka i våra trollskogar när det är snö. Allt är så tyst och man hör hästarna dundra fram, det ger sådan frihetskänsla =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

740tjejen
0

#2 Å va härligt det låt. Ibland önskar man att man haft egen häst. men svårt och hitta läromästare inom western har jag märkt.

Pille
0

Här har det kommit massor med snö! Väldigt mysigt när man vill rida ut i skogen men mindre kul när man ska åka ut till stallet och det tar mer än dubbelt så lång tid som vanlgit..

740tjejen
0

Själv fick ja ställa in westenrlektionen, vågar inte köra 8 mil enkel resa i detta väder.

CelsiusT
0

Jesus, nu har det börjat bli kaos här med. Tur jag var i stallet på morgonen. Nu går här inte längre att ta sig ut, å jag som ska åka å jobba imornbitti. Tur jag bara har nerförsbackar när jag ska härifrån, för backarna här är inte lite branta. Var iväg till en kompis nu på kvällen och när jag skulle hem igen var det lätt kaos, alla körde jättesakta å det var inte lätt å ta sig fram. Det snöar kopiösa mängder just nu. Jag hade bara ren tur som kom upp för backarna.

740tjejen
0

Var bor du då. jag bor uppe i Bäckefors ca 6 mil ovanför uddevalla.

CelsiusT
0

#7 Om du menar mig så bor jag på Orust, 3mil söder om Uddevalla.

740tjejen
0

Okej jo pappa sa de va lite lugnare nedanför Uddevalla. Här blåser de och snöar än.

CelsiusT
0

Vi fick närmare 1½dm i natt =) Och den som har hand om plogningen glömde ploga in till mig =S

740tjejen
0

åå surt, gubben brukar ploga här med traktorn så fick skotta väg till bilen, sen bara gasa för och ta sig ut. tur en kör volvo :)

CelsiusT
0

#11 Ja jag kör ju också volvo, med dubbdäck, så det var inga större problem att ta sig dom ca 150-200m som det inte vart plogat =) men endå så surt, men nu på eftermiddagen var det plogat hela vägen fram iaf =)

740tjejen
0

Gött de, inte roligt om nån skulel bli akut sjuk eller om nått djur gör sig illa. och ingen tar sig fram.

Julia-Sirocco
0

Vi har inte så mycket snö här (än så länge). Skönt det men snart har väll vi också mycket snö här :/

740tjejen
0

Var bor ni då.

kicki13
0

Här saknar man snön, 5 cm typ Gråter men kallt så man skulle behöva mera snö

Julia-Sirocco
0

#15 i värmland

CelsiusT
0

#17 Lustigt att ni inte har lika mkt snö där.

kicki13
0

Det är något galet med vädret  för i norr har man inte mycket snö, men skulle behöva den och i söder finns det för mycket

Julia-Sirocco
0

#18 ja de tycker vi som bor här också. Det brukar ibland vara mer snö här, men i år så har vi haft "tur" och snöovädret har gått runt och förbi oss

740tjejen
0

Igår hade vi nästan 26 minus här i Dalsland. brrr

CelsiusT
0

#21 Vi hade -22 =) Men idag var det bara -6 och det kändes mkt kallare än igår.

740tjejen
0

Jo det är nog för att det blåser. För när de var så kallt var de ju vindstilla.