Westernridning iFokus

Westernridning

Etiketttävling
Läst 3507 ggr
740tjejen
0

Vad ha för kläder

Ska tävlingsdebuttera. visserligen träningstävling och inom nybörjar kategorin.

Undrar vad jag kan ha för kläder. Ska köra nybörjar pleasure och eventuellt trailen om jag kommer så långt. Har ju ingen egen häst än så kan bara träna 2 gånger i månaden.

Vad hade ni på eran första tävling. I respektive gren.

CelsiusT
0

På LB till våren? Skjorta, gärna med krussiduller på, eller enfärgad eller rutig. Jeans. Tänk på att ha med dig bra och varm tröja/jacka som du kan ha över men är lätt att ta av sig vid gaten då det alltid är kallt på deras tävlingar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

740tjejen
0

Jo ska försöka få nån och sy en skjorta i svart med cerisa inslag som matchar padden jag kommer ha. Men vad är snyggast nertill. svarta jeans. eller ska jag satsa på mina svarta islandsridbyxor och svarta chaps.

Lorita
0

islandsridbyxor och svarta chaps. hade jag tagit Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

740tjejen
0

Jo tror det blir snyggare än blå jeans. :)  Frågan är var jag kan hitta boots. Har breda vader och storlek 38. Vaderna mäter 42-43,5

CelsiusT
0

Vad är islandsridbyxor?

Varför inte jean och chaps? gör absolut inget om det är olika färg. Jeans och chaps (oavsett färg) 'r ju mer westernskt =)

Jag tycker att det absolut viktigaste är att du kan rida bekvämt i det. För på en träningstävling har folk på sig lite vad som helst.

Medarbetare på westernridning.ifokus

740tjejen
0

Har byxor med utställda ben. islandsridbyxor. Svarta utan skoning. Och har jag chaps på de så är det ingen som ser vad som döljs under.

Har lite svårt och hitta jenas i bootcut modell. Kan ej ha med normala ben på grund av breda vader.