Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettot-off-topic
Läst 2744 ggr
[AlphLauren]
0

Min dag på SIHS

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så kom då äntligen dagen då jag skulle till Globen och Stockholm International Horse Show!

Jag hade faktiskt med mig hela 3 kompisar då jag även vann två biljetter på ett annat ifokus-forum, det ni! Cool

Det första jag blev glatt överraskad var att det var så himla bra platser vi fick!! Nästan mitt på långsidan på rad 7! Det var ju liksom chans till blomsterbukett, ni hajar va!

Vi tittade på Agriahoppet, mycket kul att se vad framtiden kommer ge, var åtminstone två riktigt fina pållar som föll mig i smaken, även om jag inte är någon "tråkigt-bunt-halvblods-typ" CoolOskyldig

Det absolut roligaste var att se barbackamästerskapet med John Hickey, Pontus Westergren och en Whitaker (kommer inte ihåg om det var Micheal eller Robert?). Whitikern hade i alla fall lånat en häst av Hickeys hästskötare eftersom han tillfrågades på plats om han ville vara med då Linda Heed fått avstå pga att hon fick vara med i hoppklasserna istället för någon som fått förhinder - vad jag förstod det som!

Mycket starkt gjort av honom!

Hickey och Pontus slutade på delad första plats efter att ha hoppat nästan två meter - BARBACKA!!

Snacka om att de är duktiga ryttare med duktiga hästar!

Islandstävlingen var också rolig att se, kul med något annorlunda och jäklar vad de små raggisarna pinnar på när de är flygande pass!

Sedan det bästa av allt: Mässan!

Jag har hört många som klagat på hur trångt och mycket folk det var. Well, går man mellan showerna är det det. Jag tog det lugnt efter showen jag var på och efter en stund drällde allt nytt folk in för kvällens show. Och vips! Så var annexet tömt på folk och jag gick runt och shoppade i godan ro!

Kom hem med 3 schabrak, reflexer, en tröja och lite annat krimskrams!

Jag är väldigt nöjd med min vinst här och det är mina kompisar som fick följa med också, dom hälsar och tackar!!

Hälsningar

AlphLauren aka Mia!

CelsiusT
0

Åh vad roligt =) jättekul att du berättar hur det gick!

Medarbetare på westernridning.ifokus