Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettwesterntorget
Läst 3311 ggr
740tjejen
0

Trygg läromästare

Letar trygg läromästare inom western gärna litet kallblod. Men inget krav. Bör dock inte va högre än 155 i manke. Bör vara viktbärande och trafiksäker. Stort plus om hästen är van tåg, tung trafik med mer. Har ridit en termin nu privat med lektioner och gör stora framsteg. Men rider bara 2 gånger i månaden så vill utvecklas mer.
Kan erbjuda lösdrift finns även utebox. Härliga hagar och hästkompis. Jag är vuxen och haft häst förut. Dock ingen westernhäst. Jag finns i Dalsland.
Mvh Hanna

Saiipz
0

de kanske går lättare om du kollar på hastnet? :)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

740tjejen
0

Har kollat alla hästsajter. Men inte många som vill lämna ut på foder.

Lorita
0

Det är nog så att har ma ne bra häst så vill man inte lämna den på foder, det är ju alltid en risk. Då är det bätre att sälja eller skaffa en medryttare (som betalar)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

740tjejen
0

Jo det är nog så. Har dock hittat en häst, fast på norska sidan. Är dock inte utbildad inom western men lugn och trygg. Och utbilda kan jag ju göra med hjälp av tränaren. :)

Saiipz
0

#4 men du ska väl rida mer än 2 ggr i månaden då? :O blir nog rätt svårt att arbeta snabbt o effektivt för att få hästen att lära sig mkt o starkt :)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

740tjejen
0

Just därför jag vill ha egen häst så jag kan rida mer. Rider privatlektioner nu. Och tanken är och ta med henne ner. Och träna henne samtidigt.