Westernridning iFokus

Westernridning

Etiketttävling
Läst 2935 ggr
740tjejen
0

Vilken hatt

Är på jakt efter en bekväm westernhatt. Har en hemma i filt men den är så bred. Vill ha en lite mindre modell. Har storlek 56 på huvudet eller medium. Helst svart.

Vad har ni för hatt/ar

CelsiusT
0

Jag har två vanliga "slit-o-släng"-hattar. En stråhatt med resår på insidan, älskar den, som jag bara har på sommaren. Och en skinnhatt som jag har vid regniga/mulna dagar. Dom två har jag alltid på mig när jag är ute, nästan oavsett vad jag ska göra. Förutom nu när det är vinter för då har jag bytt hatten mot mössan. Sedan har jag en svart hård "filt"hatt (vet inte vad det är för material med den känns inte som plast men inte helt som filt heller men mer som filt än plast fast den är hård - filtig plasthatt skulle jag nog säga) som jag har när jag tävlar.

Förr hade jag en filthatt, men den kan man bara ha när man är fin, för den är så ömtålig mot väder och vind. Men jag gillade att ha den på hösten/våren annars, men den slets ju ut så fort.

Medarbetare på westernridning.ifokus

740tjejen
0

Har du bild på dom :)

hökks har en rätt nsygg läderhatt. är sugen på den som slit och släng hatt. Frågan är vad jag ska ha vid tävling.

CelsiusT
0

Jag gillar inte riktigt dom på hööks. Har provat dom men dom är inte så bekväma. Men tycker man att dom är bekväma är det ju smart. Har dock för mig att dom inte är så billiga direkt.

Har nog inga bilder på mina hattar tyvärr. Orkar inte leta fram kamera och sladd å grejjer för å fixa heller.

Har du hatt när du tävlar? Eller kör du hjälm?

740tjejen
0

Ne mena i inte hööks. Mena Börjes.

CelsiusT
0

Om du har storlek 56 så är den väldigt stor då den är 56-61 (fattade det som om det fanns en storlek). För att hatten ska kunna sitta kvar när du galopperar och travar måste du ha en som är 55-56 om du har stl 56. Just läderhattar så är inpassningen det viktigaste då den inte är flexibel + att den gärna töjer sig lite efter hand.