Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettot-off-topic
Läst 2483 ggr
740tjejen
0

Hur hade ni gjort.

Jag fick ju hem foderhästen för några veckor sen. Och ägaren plus dottern fick övernatta, bjöd dom på mat och allt sånt.

Nu vill dom att jag ska betala bensinpengar för resan och att jag kör hem hästen till dom gratis vid fodervärdstidens slut om jag inte köper henne då.

Resan går på över 2500.- vilket är mycket på en gång.

Tycker ni det är rättvisst. De tycker inte jag.

[spinn]
0

Det borde ni kommit överrens om tidigare. Men jag tycker inte att du ska betala hästens resa till dig om dom fick övernatta + att det (för mig) är en trygghet att själv köra dit hästen och veta att allt går bra. Jag tycker det låter rimligt att ni tar en väg var eller kommer överrens om något annat.

Lycka till med foderhästen :)

740tjejen
0

Vi had ekommit överens om att de kör ner och jag kör hem om det inte blir köp.

CelsiusT
0

Om man inte kommit överrens om annat innan så får dom stå för det själva om dom vill köra hästen till dig. Vill dom inte betala för att köra häten ner till dig så skule dom sagt till innan så ni kunde gjort upp det då.

Har n idessutom sagt att ni kör en vända var så ska du absolut inte betala deras vända i efterhand.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[spinn]
0

#2 Ja, men då har ni redan gjort en överrenskommelse och den ska hållas.

740tjejen
0

Jo vi har pratat nu. Och vi har löst det. :) Mvh Hanna

[spinn]
0

#5 Bra, tycker inte dom borde påpekat det, låter som det mest rimliga alternativet att ta en väg var om det inte blir köp.