Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettallmänt-om-westernridning
Läst 4643 ggr
CelsiusT
0

Planer 2010-2011

Jag täntke att vi kunde skriva lite om våra planer och mål i den här tråden.

Vad hade du för planer och mål inför 2010? Hur gick det med dom? Blev det osm du tänkt dig?

Vad har du för mål och planer inför 2011?

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
0

2010:
Jag hade som mål under 2010 att komma ut och tävla med Brorsan och även få galoppen att börja fungera (alltså att han skulle klara av att ta galoppen och att det helst skulle gå att få stopp på honom). Vi var ute på 3 tävlingar under året och jag är rätt nöjd med vår insatts även om vi inte fick några placeringar. Han lärde sig galoppera och det började gå att få stopp på honom. Han lärde sig hur man vallar kor och vi tävlade även i det (team sorting och team penning) och kom på 12 av 26 på chappen så det var jag nöjd med. Tyvärr klarade han inte hösten så nu finns han inte mer =(

Målet jag hade med Exy var att komma igång med inridningen lite mer och börja rida ut. Få allt hon lärt sig att fungera ihop så hon blev helt styrbar. Jag är rätt nöjd med henne ändå. Hon mognade sent men vi hann ändå en bra bit påväg, dock blev hon ju sjuk i höstas så hon blev stående.

2011:
Nu har jag ju bara Exy och målet med henne är att sätta galoppen uppsuttet. Komma ut på några tävlingsträningar under året. Hon ska ev få hänga med till chappen (men troligtvis bara hänga med, ev få gå in på arenan i någon klass bara för tränings skull). Få rutin på saker och ting, tex att åka runt till andra platser med transporten och träna/rida ut.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Saiipz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2010: eftersom jag fick bella i september, så hade inte vi mkt mer mål än att skapa bra vänskap till varann, och de har vi lyckats med! :)

2011: för detta år har jag många förväntningar :) jag ska rida tsm med kompisen på stranden, rida barbacka i något galoppsteg osv, men de största målet är nog all nh träning vi ska genomföra, för att som i år kunna rida mer repgrimma, och till att året efter de kanske kunna rida i halsring osv :)                                                                                 men som sagt har jag många förväntningar :) en sak som vi ska träna på hela tiden att få bättre vänskap och ledarskap.                               kommer nog faktist inte riktigt på något mer för tillfället :)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

740tjejen
0

2011

Mina mål är att bli stadigare i sadel, inte ta mer än nödvändigt i tyglar.

Komma igång med träningen med foderhästen, samtidigt som jag rider privatlektion nere på Lb. Är tänkt hon ska få åka med dit ner nu i slutet av februari. Ska på clinic med Rick Lemay nu i februari.

Annars bara njuta på härliga skogsvägar.

Lorita
0

2010:
visa Karisma på premiering = klass1 sto

Rida in Karisma = fixat

Starta en liten rid verksamhet där, små grupper den körde jag igång i våras och har några elever idag.

Rida Ametist stabil, där är jag också nöd med resultatet hittills.

Röja för nya hagar, på börjat men snön kom så nu väntar vi på barmark.

Köra in Karisma, nerlagt för hon tycker inte det är kul och visade sig inte vara lämplig.

2011:
Ställa ut Karisma och Kahlúa.

Böja rida Ametist för tränare.

Forstätta med ridverksamheten, saknar 2-6 elever hoppas på minst två nya som rider regelbundet i sommar och några som strörider.

Fortsätta röja för hagar och sätta upp staket runt alla hagar.
Skaffa genbank (klövsjöfår) för att kunna växelbeta hagarna som parasitbegränsning mm….Det betyder nytt vindskydd till får.

Köra in Kiara, hon har dragit pulka och tycker det är kul (rätt häst till rätt jobb hoppas jag)
och börja tömköra Kahlúa och jobba henne mer, hon är två år.

Bygga hinder för Agillity träning av hästarna.

Sätta upp staket med ett system för enklare utfodring av hö.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning