Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettallmänt-om-westernridning
Läst 4751 ggr
Linnea
0

Tränare i NV Skåne

Jag skulle gärna prova på western. Vet ni någon tränare i NV Skåne? Helst ska h*n kunna komma till mig då jag inte har släp..

Skynda långsamt så går det fortare.

Zabbio
0

Jag rider ju för Lars Bråve (jag är också nybörjare på western) och jag tycket att han är/verkar bra. Har bara ridit en handfull gånger för honom än så länge, men har fått intrycket av en sund inställning till hästarna och arbetet.

Dock vet jag inte om han kör ut, men stallet/ridhuset ligger iaf  utanför Billesholm, lektioner i trail på torsdagar.

http://www.bravesta.com/page.php

Vi har ett släp du säkert kan få låna om du vill prova. :) Själv rider jag nämligen dit. (Har en häst du kan få låna också om du vill känna dig för lite med tränaren och slippa transportera osv innan du vet hur det känns… hästen är dock inte westerntränad eller så..)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Linnea
0

Jättesnällt av dig, vi har ju möjlighet att hyra släp men eftersom vi har ridhus här så hade det varit smidigt om nån kunde komma ut. Kanske han kan komma ut om man får med sig nån mer som vill prova på?

Zabbio
0

Jag vet inte, det får du i så fall maila och fråga :)

Linnea
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur har det gått för dig på träningen?

Zabbio
0

Inte så bra, men det beror troligtvis på att vi inte riktigt funkar med ridstilen. Känner att jag inte helt blir förstådd och att övningarna - även om de är bra - inte passar oss så bra just nu. Men för i princip vem som helst annars är det säkert jättebra.. det är bara det att jag och Crow dels pga tölten men också vår utbildnng ihop, missar en del grundläggande steg och samtidigt kan vissa saker som vi egentligen inte borde kunna än. Förvirrande. Jag måste jobba ensam på det innan vi  funkar i grupp.

Sen har Crow troligtvis fått ont i ryggen (inte av westernridningen, kan inte tänka mig att det har med saken att göra). Hitttar inget fysiskt fel hur jag än söker, men han har börjat bocka och blivit motvillig att gå när jag rider. Väldigt olikt honom, så det måste göra ont någonstans. Så vi tränar inte mer nu.

Linnea
0

Okej, nä det är alltid svårare i grupp såklart. Min häst är lite likadan, vissa grundläggande grejer som skänkelvikning kan han inte men han kan rätt bra (väldigt) samlad trav..

Min har haft problem med bakbenen ett tag men det har vi kommit fram till var att hovarna var lite långa bak och då han har en tendens att få patellaupphakning (som kräver korta tår) så var det där problemet satt.

Zabbio
0

Jo, och vi är ju allas individer. Men om du har funderingar på att prova den tränaren ändå så gör det. Jag känner fortfarande att det i runden är en bra tränare, kanske inte just för oss just nu bara :)

Jag vet en bra akademisk/centrerad/dressyr/hopptränare här i NV skåne som kommer ut och ger lktioner, om det skulle vara intressant. Fast hon kan ju inte just western :)

Linnea
0

Jag har tänkt träna hoppning för KG Svensson, han kommer till "vårt" stall varannan vecka. Så hopptränare behöver jag inte, vi får se lite längre fram om det blir av att träna för Lars också.