Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettridgrenar
Läst 4385 ggr
[vamir]
0

Vad tror folk?

_Vad tror folk om westernridningen egentligen?
_
Såg en annons på en häst där det stod:
Passar bäst till westernridning då hon inte tycker om att arbeta så mycket och ha krav på sig, hon tycker mest om att lufsa i skogen och därför mest riden där utan krav, men i paddock springer hon mest och därför bör hon vara en lämplig westernhäst. Skulle vara kul om hon blev regelbundet tävlad i western också så hon fick visa hur snabbt hon springer. Hon ser ut som en äkta westerntävlingshäst!

Även en westernhäst måste ju liksom arbeta med musklerna osv och framförallt ryggmusklerna.
Tycker det hade varit lämpligare nästan att skriva skogsmulle då eller så..
Sen verkar det inte som att någon annan westerngren än reining existerar för denna person (syftar på "springa snabbt")
Undrar hur denna "äkta westerntävlingshästen" ser ut, med tanke på att hon inte gillar att arbeta och mest bara lufsad med i skogen.
Hur mycket kunskap har folk om vad westernridning innebär? Är det enbart reiningen dom tror finns eftersom att den visas på tv:n osv?

yadhayezibas
0

Hahahaha!! Ja man slutar aldrig förvånas Glad Men som sagt det är ju mest de fartiga grenarna som visas oftast.

[vamir]
0

#1 Ja, jag blev helt stum av förvåning, sen började jag fnissa lite lätt Oskyldig Lite tråkigt att det som sagt bara är grenarna med fart i som visas, när det faktiskt är såå mycket mer. Tror folk får uppfattningen om att western bara är slit och släng, och att kanske dom flesta tror att hästen inte går samlad för att huvudet hålls lågt..

yadhayezibas
0

Ja jisses ja så mkt jobb det ligger bakom en bra pleasure häst tex.. lr en trailhäst. Och en reining häst oxå med bla alla galoppombyten.  Glad

Det tror inte "folk" , de tror det är okontollerat race bara.

CelsiusT
0

Ja och reining är ju otrolig noggrannhet, i galopp dessutom (som absolut inte ska bara gå fort utan kontrollerat och i olika hastigheter).

Medarbetare på westernridning.ifokus

[vamir]
0

#3-4 Precis :) Men jag tror det är så nytt för många, det är ju inte för ens nu som westernridningen verkligen kommit fram.. Förut har det knappt visats på tv och man har inte hört så mycket om det om man läser i vanliga hästtidningar. Kul att det har fått sånt lyft och att fler börjat intressera sig :)

Zommar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

okunnighet,okunnighet…helt enkelt…

[spinn]
0

Ja, det är skrämmande vad folk får för sig saker. :O

running
0

Folk tror att de är fart o flöng som är western vilket ni påpekat att så  är ju inte fallet .

alla grenar jag sett o provat på är kontolerade o mycket jobb bakom

så visst de är skrämande .

vi som gillar western o westernridningen bör vissa våra hästar mer och bjuda in till mer tävlingar även på lokal nivå för att främja ridstilen .

Jag bor sjäv i en ort där de tyvärr verkar som de är ett måste att tävla högre klasser o ha häst ämnat till western (quater-paint -appalosa)

Tror att vi måste se till våra unga igen vi misster för många med den stratetgin

kanske är ute o cycklar då jag tror de men ja skulle själv inte köpa en quater till om jag inte visste att de värkligen va nått för mig