Westernridning iFokus

Westernridning

Etiketttävling
Läst 2029 ggr
CelsiusT
0

Tävla nästa helg

Jag tänkte jag skulle åka och tävla nästa helg (11-12/6). Eller iaf så tänkte jag det när jag anmälde mig för några veckor sedan. Då var vi i bra form och kondition (fast min häst är ju ännu ung och nybörjare och det blir hennes första tävling), nu har jag varit sjuk i två veckor och både jag och hästen har tappat allt. Funderar på att åka ändå för att det är bra träning för henne att komma ut i tävlingsmiljö, men det känns ju lite orättvist mot henne att sätta henne i en så svår situation när hon inte är väl förberedd för det. Men man kan ju känna på det när man är där, man måste ju inte gå in på banan och ställa krav bara för att man åker dit - allt är ju ändå redan betalt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
0

Förresten, är det någon mer härifrån som ska dit? Det är Ulricehamn nästa helg.

Lorita
0

Jag tycker du ska åka och se det som en tränings tävling

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

xMobilexD
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kommer dit med min lilla arab :) vi är där för att öva :)

CelsiusT
0

#3 Åh vad roligt! Jag kommer att åka ner, men det blir helt och hållet på träningsvillkor, jag kommer inte ställa några krav eller ha några förväntningar på min häst. Min kompis som ska med ner har Arab =P

xMobilexD
0

OKej :D då kommer det vara minst 2 araber iaf hehe :) Jo vi kör på träning och övning :) kommer vara 3 gången för honom :) vad ska du vara med i för något :)?

CelsiusT
0

Jag ska vara med i barrel race, trail o western riding. Men det är som sagt bara tränning för min del med, tänkte gå in i barrel race bara för att låta henne få en chans att gå in på banan innan trailen. Red idag för första gången efter att ha varit förkyld i 2 veckor. Hon har tappat massa muskler och galoppfattningarna var inte vad dom har varit =( Men men.. Det är nyttigt bara att komma dit och rida på en framridningsbana och att stå inför publik =P

Vad ska du vara emd i?

xMobilexD
0

OKej :) Jag ska vara med på pleasure:) Min häst är ganska grön och sånt men han har börjat fatta vinken och nu äre bara matte kvar som ska hålla koll på alla hjälper hehe :)

Vad har du för häst :)?

och övning ger färdighet hihi :)

CelsiusT
0

#7 Jag har en vbl travare. Hon är 5 år och också väldigt grön. Pga skador m.m. så kom träningen inte igång på allvar fören i våras, planen var från början att rida in henne förra året men hon blev skdad och fiick stå på vila i över ett halvår. Men i våras kom vi igång med träningen på riktigt, så hon är inte färdig egentligen men jag tänkte att vi går in och ser vad det blir av det =P Man måste ju få upp tävlingsrutinen också, även det ä rju träning. Jag tänkte först anmäla till pleasure, men kände sen att jag heldre går in på arenan ensam än i grupp med henne.

Men vad kul att någon härifrån ska med ner och tävla, du får komma fram och hejja om du ser oss!

xMobilexD
0

OKej. Jo det år tråkigt när dem blir skadadde och sånt men bra att det går bättre nu iaf för er :D Hehe ja :D Jag kommer ha en gråarab :)

CelsiusT
0

Okej =) Jag har en mörkbrun häst och min kompis har en svart arab =P Vi kommer att tälta från fredag till söndag.

Jag har också en grå arab här hemma =P Men han får inte följa med på tävling än för han är inte inriden ännu.