Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettallmänt-om-westernridning
Läst 1765 ggr
CelsiusT
0

Vad har du gjort idag?

Tänkte vi kunde dra igång en tråd där alla kan berätta vad man gjort med sin häst idag. Det blir både ett sätt att dela glädje och bekymmer men även en inspirationskälla för andra.

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
0

Jag ligger tyvärr hemma och är sjuk, därför jag har ovanligt mycket tid vid datorn =P

Annars har jag just nu 3 hästar i träning.
Dels min egna unga vbl-travare som äntligen är frisk och börjat komma igång ordentligt med efter allt vad sjukdom heter. Vi satsar på att komma ut på tävlingsbanorna i sommar (anmält till första tävlingen idag) och även introdusera henne för kossorna.

Sedan har jag en ung arab som jag ska rida in och utbilda och en islandshäst som jag har i uppgift att rida till och hålla i form.

Lorita
0

Idag har jag handlat och jobba, hur jag kunde säga ja till det när jag är ledig på fredagar är en gåta.

Så hästarna får ledigt idag

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CelsiusT
0

Idag ahr vi byggt färdigt sommarhagen. Så nu har hästarna några ha att springa på =P Dom var redigt glada över att få komma ut på större områden med massa med gräs!

CelsiusT
0

Idag började vi med att lasta hästarna och åka på kosseträning. Sedan hem till stallet och byta utrustning och vattna hästarna. Sedan åkte vi vidare till nästa arrangemang och var med i parad för 6e juni firandet (med 2 st kanonavfyrningar - inte en reaktion hos hästarna).

Hästarna var jätteduktiga på att lastas, stå på transporten flera timmar och uppförde sig utmärkt på både träningen och i paraden. Min häst var helt slut när vi skulle åka hem. Riktgit nyttig dag för henne.