Bra böcker för mig?
pJag är egentligen en "vanlig" ridtjej aom fått lära sig den engelska ridningen cxh hanteringen. Men har sedan jag stötte på problem med min ridhäst halkat in på NH tänket. Men sedan jag sett alla dessa fina videos på "western dressage" fast beslutat mig om att det är precis så jag vill rida dressyr (som jag i övrigt älskar). Jag letar givetvis tränare, men då jag bor långt från de flesta och mesta så behöver jag bra böcker att ha till hjälp. Jag letar i första hand böcker som tar upp grundprinciperna, hur jag använder mina hjälper (vikt, ben, armar osv). Ev någon bra dvd i en eller högst ett par delar (är inte gjord av pengar ;( ). Ni får givetvis tippsa om andra bra böcker som är "ett måste", trailboken verkade väldigt ingressant i.af :) Andra tipps om bra webbsidor mottages också tacksamt givetvis! Jag vet knappt annat än iFokus :
Hakuna matata!
Patricia Kuhn är ju en duktig instruktör som håller träningar och clinics. Hon har även någon/några DVDfilmer som är värda att ses där hon tar upp basövningarna =)
Medarbetare på westernridning.ifokus