Förvånad ryttare..
Igår var det westerntävling på stallet, allt från handikappklasser till C klasser. Många ridskoleryttare var med, framförallt föräldrarna & det var super roligt!
Min farmor hade anmält mej på hennes häst Regina, (vi hade ändå stalljouren så då kan jag väl vara med) men då var hon så duktig & anmälde mej till fel klass. Så jag skulle starta två D klasser som är lokalt istället för klubbklassen(?)
Jag hade inte ens ridit Regina denna månad & sist jag red henne hoppade vi.. Vi har tagit några westerlektioner & då har det alltid gått skit, så jag var inte alls pepp på att tävla. Fast vi var bara två i klassen & då kan jag ju sämst komma två, om jag inte gör något fel vill säga (jag gillar verkligen att klappa hästar för minsta lilla)
När det var min tur la jag all fokus på mej, att jag skulle sitta bra & vara mjuk. Det var bara jag, Regina fick gå som hon ville & det gjorde att det gick jätte bra! Första klassen var en Horsemanship D, ryggningen var kanske inte så snygg men annars flöt ALLT på. Vi tog t.o.m första placeringen, då vart jag förvånad! Det var trots allt en westernhäst vi tävlade mot..
I Pleasure D gick det lika bra, även om jag kände att hon var lite tröttare nu. Även där vann vi, det enda som inte var bra var våran jog. Men domaren Regina tyckte verkligen att vi hade potencial & allt!
Jag var bara så himla förvånad, inte ens i dressyren har det gått bra för oss. Men igår satt allt på plats, jag är nästan sugen på att ta upp western igen! :D
Vad kul grattis =P Då blev du kanske lite peppad att tävla vidare då?
D är ju klubbnivå, tidigare fanns ju E också (där man fick delta med valfri utrustning, en provapå klass som inte kräver licenser osv), men den är borttaget nu så nu är det bara från D.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Grattis och ha western som ett sidospår…det är ju så kul 
#1 Aha, då fick jag lära mej något nytt! Det var faktikst jätte roligt när domaren sa att det fanns en framtid för oss :)
#2 Det har aldrig funkat för oss förut, men nu i sommar kan det ju vara något.
E klass finns fortfarande i WRAS iallafall.
Grattis till jättebra resultat!!
#4 I E klassen var det jätte många föräldrar som var med! (:
Jag är så himla nöjd, får se om vi tar & tränar lite mer nu sommar.
Grattis!! =)