Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettuppvisningsgrenar
Läst 2403 ggr
[chouwa]
0

Vilka grenar är uppvisningsgrenar?

UPPVISNINGSGRENAR
Här bedömmer man uppvisarens förmåga att förbereda och visa upp en häst i grimma. Idealuppvisningen består av en lugn, säker och prydligt klädd uppvisare ledande en välskött häst som snabbt och effektivt utför aktuellt mönster med exakthet, mjukhet och precision.

Showmanship at Halter
Här bedömmer man enbart förmågan att visa en häst i grimma. Hästen är enbart ett medel för att demonstrera uppvisarens kunskaper och förberedelser.

Trail at Hand
Trail at Hand är en klass som bedömer uppvisarens förmåga att förbereda och leda sin häst i grimma (dock ej repgrimma) genom ett trailmönster. Bedömningen ska utgå ifrån Showmanship at Halter och i själva trailmönstret reglerna för Trail.

Är det någon som vet mer om någon av dessa grenar kan vi fylla på med information! :-)

Hämtat från http://www.wras.se

Lorita
0

Det där är jättebra att träna för alla, jag upplever att många ryttare och hästar har svårt just för att visas bara i grimma.

Nu ställer jag ut mina så då är detta något vi tränar ganska ofta men med ett annat mål

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Elshira
0

Detta är ju något för mig som utställare Oskyldig Undrar bara, är det några speciella krav på vad hingstar ska ha för utrustning när de visas? Tycker mig ofta se grimma + kedja, är detta ett måste eller får de visas i bara grimma och "vanligt" grimmskaft (eller även träns?)?

Hakuna matata!

yadhayezibas
0

Måste vara kedja på grimskaftet om jag minns rätt. Glad

kicki13
0

Alla hästar oavsätt kön visas i grimma och grimskaft med kedja

Elshira
0

#4 Ok, känns dock lite "overkill" till ston/vallacker tycker jag, men det är klart, då har ju alla samma förutsättningar (kedjan ska ju inte behöva användas i.af egentligen)!

Hakuna matata!

kicki13
0

#5 kedjan har även funktionen att det ska se snygg ut, det är en show. Mycket silver osv

Elshira
0

#6 Ok! Ja det är ju sant Guld i mun

Såg för övrigt några klipp på youtube där de visade i enbart "vanligt" grimmskaft, är det olika för lånderna att bestämma, eller var det kankse bara någon "lokal tävling"?

Hakuna matata!

kicki13
0

#7 svårt att svara på när man inte sätt klippet