Sadel säljes
Någon som behöver en sadel?
Jag har en westernsadel som ska säljas. Den är ganska smal och relativt kort, gissar att den passar en ponny eller mindre häst.
Oanvänd, bara provad, ska enligt personen jag köpte den från ha kostat 6-7000kr från början. Jag skulle nog vilja ha 2500 för den, men ni kan ju ge bud.
Jag ska ta bilder med mått om det finns intresse för den? Kom gärna hit och prova, men skickas den iväg så är den såld avsett om den passar eller inte. Passar inte min häst :)
Tror den är 15" i sitsen.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Det är bra om du skriver var du bor, är det något märke på sadeln?
Visst ja, glömde jag. Bor vid Helsingborg. Och inget märke vad jag kan hitta.
#3 Det tror jag att den skulle kunna göra. :3
Jag ska ta foto med mått osv.
Sitsen ska vara 15" (15 tum = 15 x2,5cm) tvärsöver är det väl man mäter? Har inte mätt men det var vad de sa iaf.
#4, okej då väntar jag på måtten då ^^
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
Här kommer dem, hoppas det är tydligt :) Kan inte komma på ett bättre sätt att visa..
Sitsen är lite bubblig, har fått höra att det beror på att den är oanvänd och att det ska försvinna… Den känns lite hård vid sömmen också, men det mjuknar nog (kanske kan använda nån rumpvärmare eller nåt i början). Sänker priset till 2000 med tanke på hur sitsen ser ut.

40/2,5=16 då är det en 16'
#7 ok, tack.

Jag är ev intresserad! vad skulle frakten gå på? Gissar på att det blir bussgods.
Jag vet inte riktigt vad frakten går på faktiskt, men skulle gissa på några hundralappar kanske. :)
Frakten brukar hamna på mellan 300-400:- med bussgods.
Tack för info :)
#9 Om du är intresserad och frakten är mindre än 500kr så kan du få den för 2000kr inkl. frakt.
Det är synd att den bara ligger här till ingen nytta.