Westernridning iFokus

Westernridning

Etikett: allmänt-om-westernridning
Läst 2189 ggr
SilverTail
0

Dagsritt med egen häst.

Jag undrar om det finns några i Borås som är intresserade av att följa med på en dagstur någon gång? Vi utgår från mig(Bor innan Kråkered) och kommer sedan rida på milslånga grusvägar och stigar över en dag.. Man står för sin egen mat och häst så inga kostnader..

Vore så skoj att få ihop ett gäng och sedan dra iväg en dag ut i skogen! Hoppas det finns intresse, datum bestäms senare i så fall.

MVH Elisabeth

CelsiusT
0

Hade varit jättekul, men tyvärr kommer det nog inte fungera med min häst detta året =( Räknar inte med att hon är fullt ridbar igen förrän nästa år. Men då är jag gärna på =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Anna452
0

Jag bor i Jönköping och detta är en drömidé för mig. Dock är min häst bara 2 år och väldigt outvecklad. Han är nordis och körs ju in nu, så jag tror inte jag rider in han förrän han är 4 år. Jag är lång och tung och vill att han ska ha biffat på sig ordentligt innan jag svingar mig upp. Men som sagt, detta med lång-ritt på nya marker med trevligt folk vore en dröm att få uppleva!

SilverTail
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

synd att du inte har någon annan häst.. :) Men det kommer nog fler tillfällen, om detta ens blir av..  :/  verkar inte vara så många som nappar..  :(

CelsiusT
0

När jag har ridklar häst (vintern/våren) så kan jag nog stå för ett gäng ryttare som är på. Finns det en planerad ridväg med inplanerad fikapaus (folk får ta med sig egen fika, kanske grillning) så har jag ett helt gäng som är intresserade. Vi gör ofta sådant och åker ofta iväg till andra ställen och gör sådant. Så det är inte svårt att dra ihop folk =) Kan säkert fixa 10-15 ryttare, om inte fler =) Vi är väl ett 30-tal ryttare bara här på ön som håller på med sådan aktivitet lite då och då, men sen är det inte alltid alla kan samtidigt så ofta är det delar av gruppen som är ute åt gången.

Fast då är ju inte folket från Borås, vi bor ju på och runt Orust, men det är ju inte så långt att ta sig till Borås för lite ridning =)

SilverTail
0

nä det är inte så långt till borås.. vore jätte kul om vi kunde få ihop någon slags ridtur.. Jag och hästkompisen rider ofta långt så alla vägar kan vara planerade, beror helt på hur lång man vill rida.. Jätte fina vägar finns här bara grusvägar, är en och annan asfaltsväg men det är mest för att komma till nästa grus eller stig- väg..

CelsiusT
0

#5 Okej =) Ja vi brukar ju vara ute några timmar när vi är ute, beroende på väder och årstid så brukar vi vara ute ca 4-6 timmar inkl fika/grillpaus på någon timme =) Finns säkert några härifrån som tycker det är kul att hänga med dit ner och rida lite. Alltid kul att rida på nya ställen och träffa nya människor =)

740tjejen
0

Försökte också på mig en tur med de som haregen häst. " som hörde av sig, men när dagen D kom, dök ingen upp, ingen som ringde eller mailade alls. Så vet ej om jag vågar mig på de igen. Så himla oseriöst så jag fick verkligen dåligt självförtroende den dagen. Hoppas dock på att de gick bättre för dig.

SilverTail
0

jag har inte fått ett svar att någon ens vill hänga med..  Så jag har inte planerat nått datum eller nått..

Så jag skiter i det, verkar inte va nått intresse ändå.. Folk vill men ändå inte..

CelsiusT
0

Vi kommer ha en här den 15e okt. Dock är vi redan väldigt många som ska rida och det är inte jag som håller i det så vet inte hur det är med inbjudning osv. Vi är ju väldigt många här omkring som gör sånt här hela tiden.

Mitt tips på hur ni ska göra som vill dra igång sådant är att du och en (eller flera) kompis(ar) börjar. Släng ut på FB att ni kommer rida en tur med era hästar och ha fika med er och att dom som vill vara med är välkommen, bestäm ett datum inte allt för långt fram och berätta om det för alla hästmänniskor ni möter. Seda rider ni oavsett om någon mer anmäler sig eller ej, ni har dunderkul och när ni kommer hem så berättar ni om det på fb och bland era vänner och bekanta och lägger upp bilder m.m. på fb. Några månader senare gör ni samma sak och jag lovar att folk kommer! Börja smått och öka succesivt. Det viktiga är att inte ha för höga förväntningar i början utan börja bara ha kul och gör massa saker så kommer fler vilja vara med er. Gör det inte heller för seriöst i början utan fråga om någon vill hänga med er på en tur med fika i skogen.

Så fort min häst blir frisk (om hon nu blir det) så kan jag gärna ställa upp på att vara person nummer två som hänger med ut på tur första gångerna så man har något att utgå ifrån (och jag kan säkert dra med mig någon mer).

Såhär gör vi hela tiden här när vi vill starta nåt nytt. För några veckor sedan drog vi igång en träningsdag för barrel race och pole bending. Första gången var vi två, nu några vckor senare är vi 7-8st.

SilverTail
0

Vi rider långa turer varje dag snittet är ca 3-4h och då är det galopp och trav mycke så vi kommer en bit.. så detta är inget nytt för oss.. Men det hade vart kul att vara flera, VI klarar oss utan folk, men som sagt hade vart kul att bli några stycken ibland.. och dra iväg på en dagstur..

CelsiusT
0

#10 Ja det förstår jag att ni gör =) Fast hur många vet om när, var och hur ni rider? Det handlar om att marknadsföra sig om man vill bli fler. Och visst är det skitkul att vara ute ett helt gäng så det är helt klart något att satsa på. Bestäm ett datum och ett klockslag som ni rider iväg någon/några. Berätta om detta för folk och släng ut det på FB - gärna många gånger så många ser. Bjud in folk. Kommer inte folk så rid ändå (ni är ju då några, två eller fler, som drar ihop det) och berätta sedan om detta för allt och alla. Skryt om hur kul ni hade. Gör om samma process snart igen, kanske kommer någon mer med. Fortsätt så och snart är ni 10-15 pers som rider.

Här är numera alltid massa folk som är med såfort man drar ihop något. Men det har alltid börjat smått och vuxit efter hand.