Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettutrustning
Läst 2815 ggr
Tedde
0

Bra stångbett

Hejsan! :)

Ska börja rida på stångbett nu och undrar vilka bett ni tycker är bra? Vad tycker ni om Billy Allen betten? Har hört mycket bra om dom! Men som sagt det finns massor av olika stångbett och det är svårt att välja Tungan ute

Tacksam för svar! :)

CelsiusT
0

Jag gillar billy allen då den är delat så man kan rida på två händer och kommunicera korrekt, vilket ofta behövs åtminstone under inlärningstiden av stångbett. Samtidigt är det ju fast så det inte viker sig som många andra delade stångbett.

Om hästne inte är van så tycker jag det kan vara bra att använda tex ett jaktkandar för att vänja hästen innan man går över på helstång

Medarbetare på westernridning.ifokus

yadhayezibas
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ett pelham bett kan man ha som övergång oxå har jag blivit tipsad om Glad

Annars som skrivet ovan- ett stångbett som har ledad mundel är himla bra i början.Glad

Tedde
0

Okej tack! har skaffat mig ett billy allen bett nu och ska rida med det så fort min tränare kommer. Ska bli spänande! Skrattande

Tedde
0

Okej tack! har skaffat mig ett billy allen bett nu och ska rida med det så fort min tränare kommer. Ska bli spänande! Skrattande

sheilaspicasso
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har köpt ett tvådelat i sötmalm med kopparinlägg. På första stångbettet vill jag gärna ha skänklar som kan vridas utåt, så att jag kan ta lite ledande tygeltag medan hästen lär sig. Låter som en bra taktik att ha pelham som övergång. Jag använder bosal emellanåt. Tänker att det också kan vara en bra övergång. Vi provar bara lite med stång än så länge. Pålle är intresserad och nyfiken på allt nytt som jag hittar på, en härlig egenskap tycker jag!