Nytt stall och nya möjligheter
Har precis flyttat min häst och börjat ha henne på box från tidigare lösdrift. Så nu dyker massa andra situationer upp som jag inte riktigt tagit ställning till innan. Så jag kommer säkert att komma med massa konstiga frågor och funderingar =) Det är bara 2 hästar i stallet, min och en annan tjejs häst. Vi bor båda två i lägenheter på gården men jag är nyinflyttad och den andra tjejen har inte bott här så länge heller. Men så himla underbart att ha hästen hemma, men herrejesus vad det är mkt jobb. Främst det här med att ta in och ut hästarna hela tiden, känns som om jag inte gör annat.
Vi hästägare i stallet hade aldrig träffats innan så vi känner absolut inte varandra, så det är lite spännande att se hur vi ska fungera ihop. Vi har lite olika syn på hästeriet, men det är inget som stör mig normalt sett sålänge man har samma syn på utetider och sånt och det verkar vi ha.
Ville bara skriva av mig lite =)
Medarbetare på westernridning.ifokus

det är guld värt att bo nära sin häst och det där med dagliga rutiner bli ganska snabbt som att gå ut med hunden, något är fel när man inte gör det.
Ja det är verkligen underbart. Speciellt som nu när hon är/varit sjuk och behöver lite extra omvårdnad. Så jobbigt att åka 7km enkel väg 2 gånger om dagen för att ta hand om hästen (och dessutom känna sig otillräcklig för att man borde varit där 3 gånger).
Men känns lite konstigt att inte kunna vara ute så länge man vill på kvällarna och att man måste gå upp på morgonen.
Vi planerar nog iof att kunna jhälpas åt så man kan turas om lite. Fast samtidigt tycker jag det är lite mysigt att få träffa damen flera gånger om dagen =)
Medarbetare på westernridning.ifokus