Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettallmänt-om-westernridning
Läst 1232 ggr
CelsiusT
0

Långritt idag

Idag har vi en av våra årliga långritter. Lite över 30 ekipage blir det iår + fotfolk som möter upp vid grillplatsen (där är jag tyvärr inkluderad detta år då min häst står sjuk). Det verkar som om det blir härligt väder. Ekipagen drar iväg vid 11-tiden, grillningen startar vid 13-tiden och där blir man väl sittande ett par timmar innan sista etappen avklaras (ca 1 1/2h). Längs ritten korsas mindre asfaltväg 2 gånger, men annars är det bara skog och grusväg.

Jag önskar min häst va frisk så vi kunde hänga med =( Har letat efter ersättningshäst men tyvärr var alla "extrahästar" upptagna.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
0

ja det är jobbigt att vara hästlös Rynkar på näsan

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

740tjejen
0

Skoj de låt. Var höll den hus.

Funderar på att försöka ordna en ny långritt nästa år. Om jag har häst då. verkar dock dött på foderhäst fronten.

Tråkigt att ingen kom då jag ordna en.

Lorita
0

#2 jag vet en i GBG som vill bli fodervärd

740tjejen
0

3#

Är det för häst då.

Lorita
0

#4 vill du bli fodervärd? då är ni i samma sits Obestämd

CelsiusT
0

#2 På Orust. Ja vi är ju många här som håller på och vi är flera med stort kontaktnät - alla känner alla. Så det är lätt att få ihop folk. Tror det var 10-12 första året, ca20 andra året och i år blev det 34 ekipage. Vi har ju flera sådana här liknande mer eller mindre årliga ritter. Dock så är det flera av dom som runnit ut i sanden pga att folk har för mkt för sig och inte orkar dra ihop. Detta evenemang som är nu på hösten är väl mer eller mindre "öppet" för alla och det är alla typer av människor och inriktningar (inte bara westernfolk) som är med, annars är det ofta mindre arrangemang som man bara "bjuder in" vissa till så det inte blir allt för många, men det är lite olika hur man gör.

Medarbetare på westernridning.ifokus

740tjejen
0

Hade varit skoj och åka på. Och nästa sommar är väll hästtransporten färdig också. just nu är den förvaringsplats åt höbalar. :)