Era broar
Ni som har hemmagjorda broar att träna med, hur har ni byggt dem?
Hur ser den ut?
Vad har ni använt osv? :)
Skulle så gärna vilja bygga en, men vet inte vad jag ska använda mig av för material.

Vi har en lång pall som vi ska förstärka så vi får en extra lång bro. Får se om vi försöker oss på att göra räcken till.
Två eller tre lastpallar med plyfaskivor på som förstärker och gör pallarna släta fungerar. Vill man ha "staket" på sidorna kan skruva fast små "metallöglor" och bara sätta ned sopskaft eller någon annan stolpe och sätta rep på, så är det löstagbart.
#1 Okej :)
#2 Det var ungefär något sådant jag hade tänkt mig, dock har jag varit osäker på hur bra det håller :)
#3 Jag har en lastpall med en fastskruvad skiva på och den har hängt med i ett par år nu, den har legat ute hela tiden i både regn och snö, men håller bra för både stor och liten häst än så länge. :)
#4 Okej :)

Jag har bara en vanlig lastpall just nu, den kraftigare varianten. Jag tycker det är bra att det är lite mellanrum mellan bräderna. De har vi haft mycket nytta av när vi passerat broar på våra turer.
#6 Man får bara se till att det inte går att fastna med hästens hovar på något sätt.
Jag har 3 lastpallar med plyfaskiva på. Praktiskt att kunna placera dom på olika sätt. Fungerar för alla storlekar på hästarna. Har legat ute året runt nu i 2-3 år och inga som helst problem med hållbarheten.
Medarbetare på westernridning.ifokus