Westernridning iFokus

Westernridning

Etikett: hästhälsa
Läst 2206 ggr
Fotoryttarnas
0

''Sanningen om hästens rygg''

Hej!
På våran blogg har vi skrivit ett inlägg som innehåller länken till artikeln ''Sanningen om hästens rygg''.

Tycker att ni alla borde ta er en titt på den artikeln. Vad ni sedan väljer att göra med informationen är erat val, men jag tror att många ryttare är omedvetna om detta.

http://fotoryttarnas.blogg.se/2011/december/vet-du-vad-du-utsatter-hastens-rygg-for.html

sofiek90
1

Förutom alla krångliga ord och namn på muskler som jag inte kan tyckte jag det var en bra artikel. Det jag fastnade mest för var ""Det finns fakta om hundar, och det finns åsikter om dem. Hundarna har fakta, och människorna har åsikter. Om du vill ha fakta om en hund, få dem alltid direkt från hunden. Om du vill ha åsikter, få dem från människan. ""

MVH

Sofie

Praefatio
1

Måste säga att det sätt ni har valt är ett rätt fult och ineffektivt sätt att göra reklam för sin blogg, speciellt som ni redan gjort det en gång idag genom att posta er bloggtävling. Det blir väldigt uppenbart att ni bara vill ha besökarsiffror när ni länkar till er egen blogg och "maskerar" det som att ni egentligen tycker att man ska läsa en bra artikel, som ni varken har skrivit eller publicerat utan bara har länkat till. Personligen blir jag off-put direkt av sånt och totalt ointresserad av att läsa vidare på er blogg (vilket ju är er avsikt från början). Det osar otrovärdighet, vilket är dålig reklam även för en blogg. Jämför det med de råtrista kommentarer som vissa postar i andras bloggar: "Hej, kul inlägg. Besök gärna min blogg, idag har jag skrivit om…!" Inte blir man sugen på att läsa kommentatorns blogg efter sån reklam…

Länka hellre direkt till artikeln här på forumet och skriv: "Vi har kommenterat artikeln på vår blogg, kika gärna in: [länk till bloggen]". Då går man in på bloggen för att man är intresserad av att läsa vad ni har skrivit, inte för att man måste gå in på den för att komma till det man egentligen vill läsa, och chansen är betydligt större att man stannar till och tittar på resten av bloggen.

Bara ett tips i all välmening. :)

CelsiusT
0

#2 Jag håller faktiskt med dig. Jag gick in på bloggen och sökta snabbt upp och klickade på länken och lämnade direkt bloggen och hade inte en tanke på att återgå till bloggen för att läsa något där. Så den typ av marknadsföring är nog inte den bästa.

För att kommentera artikeln. Ja intressant är den ju, helt klart. Man kan ju hoppas att den får folk att tänka till lite. Sen vad folk klarar av att gör amed informationen är en helt annan femma.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Fotoryttarnas
0

2-3# Ni har rätt, vi borde ha gjort som två skrev i sitt exempel. Men däremot så VILL vi att ni ska läsa artikeln. När jag läste artikeln första gången var min tanke: Är folk medvetna om detta? Därför valde i att gå ut med det här på hästberörda ifokussajter, för att ni skulle få veta vad som händer i hatens rygg. Men ja, det är klart att vi ville öka statistiken också. Men huvudsakliga anledningen var att alla som väljer att sitta upp på hästens rygg ska vara medveten om vad som faktiskt också händer i hästens rygg. /Emma