Lycklig
Har äntligen hittat hästen med stort H.
Så vill jag att det blir fredag den 11 november. :) för då kommer hon hit.
Ska ha henne på foder i 6 månader, sen köpa loss henne.
Längtar så.

Hon såg trevlig ut
du också 

du ser trevlig ut där också, en som man kan sitta läääänge och snacka häst med.
Jag gillar inte heller att vara med på bild 
Ja, jag älskar och snacka häst. tyvärr har jag väldigt få vänner som är hästintresserade. Så blir sällan man snackar. :(
Var finns du.:)

Göteborg
:) okej jag bor uppe i Dalsland. Så har du vägarna förbi får du svänga förbi. :) Bor utanför ett samhälle som heter Bäckefors.

Det är nog inte omöjligt 
Kan du ta med din häst så kan vi rida ut. :)
Då har hon kommit, Tyvärr passa inte sadel jag fick hem. :( var alldeles för smal. Så får leta efter en sadel som har 23-24cm mellan conchos.

det är alltid så i början innan liksom fått allt att lunka på
Ja de är ju så. Men blir ju promenader nu i början endå :) så vi får lära känna varandra och hon får kolla omgivningen. :)
Frågan är hur lätt det är och hitta en sadel i bomvidden.
Nu har det ju gått lite tid, hur funkar det mellan hästarna o mellan er? Hittat en bra sadel ännu?
MVH
Sofie
Söt bild :)
Vad det röda lyste upp! :D
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

#15 Vart har du hittat det hacket? Så tufft^^
Härligt att dom funkar ihop! Hoppas sadeln passar, så du kan rida även med sadel :)
MVH
Sofie
Hacket skulle bli neonrosa, men jag min dumma nöt skrapa inte bort de gula under, så blev rött. :) Målat själv (sprayfärg)
Tack :)
ja om sadel funkar ska ja rida och hälsa på mor och far till helgen, självklart följer kameran med :) Så jag kan ta kort under ridturen.
Jaha, det var en kul idé! :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#19 Vad mysigt :)
MVH
Sofie
Ja jag brukar rida och hälsa på svärisarna. Men denna gång får de bli och hälsa på hos mamma. :) Brukar rida in till byn också och spana läget.

#23 jag älskar bilder från hästryggen….varför tänker jag inte själv på att ta fram kameran 
Ja de är nått speciellt med det :) Tur en har kamera i mobilen, för den vanliga kameran glömmer en ju alltid.

jag brukar glömma mobilen också så ingen kan störa mig när jag rider 
Hehe ja har på ljudlöst för de mesta :) endå gött och ha med den i fall de händer nått.

#27 nu låter du som min man….jag får väll lyssna på er förnuftiga 
#27 Ser mysigt ut
Skönt att du hittat en sadel som ligger jämt, även om den är lite för lång.
#28 Hehehe, ja har inte heller med mig mobilen när jag är själv ute med ponnyn
Bara när någon följer med ut, i fall det skulle hända något så kan förhoppningsvis en av oss ringa i alla fall. Sticker ponnyn till stallet utan matte hoppas jag att det är någon i stallet som kan kolla vart jag är och om jag lever om jag är ute själv.
MVH
Sofie
Hehe, Enda Sälga reagerat på hittils är ju vattendrag, Hon vill ogärna gå igenom dom.
Men nu i början tar vi de endå försiktigt, och till helgen kommer en kompis med sin häst så vi ska rida ut ihop. Lite synd att det ska bli dretväder bare.
Men funderar på om vi skulle rida till mor och far endå. Alltid gött och få en mugg cola :)
Varit ute på tur idag också. var ute nästan 1 timme idag .Red ny väg så var mycket nytt för henne.
Ville dock inte gå över järnvägsövergången, så fick rida på åkern, och vid skogskanten fick ja hoppa av och leda henne genom täta granar och lite diken. Ena grenen på en gran var lite dum så fick vika undan den, och vet inte om Sälga var tankeläsare för hade jämt tänkt säga till henne och gå förbi och över diket, så gör hon de självmant. :)
Jag blir nog bara mer och mer kär i denna häst. Äntligen kan jag känna mig trygg.
Vad roligt att hon är så snäll och att du känna dig trygg i sadeln och med hästen 
MVH
Sofie
Tack. Ja helt underbart. synd de ska bli pissväder under helgen. Får så ont i lederna då. När de regnar och är kallt.
Då bor du i fel land ;) Men ja, här ska det också regna hela helgen, tycker synd om dom som ska hjälpa mig med ponnyn. Imorgon skulle han köras i regnet och på söndagar rids han. Så jag hoppas att dom får uppehåll från regnet..
MVH
Sofie
Jo ja ska rida idag endå. Och så får ja sällskap av en kompis så hon kommer hit med sin häst i transporten. :)
Roligt med sällskap :) Hoppas ni inte blir för blöta, här blåser det och ösregnar massor..
MVH
Sofie
Hur går det 740tjejen, har fendrarna format om sig än? Annars så brukar det fungera bra att blöta dem lite på kvällen, stoppa igenom ett skaft (kvast, grep, vad som helst) genom varje stigbygel och ställa sadel med skaft så att fendrarna tvingas i rätt position över natten. Det är svårt att beskriva i text, det är inte svårt att klura ut hur du ska göra när du väl står där med skaften i byglarna.
När du kommer ut till stallet nästa dag så är fendrarna formade och klara att användas :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Ja binder ihop fendrarna varje gång så de är bunda hela tiden utom när ja rider, :) och de ger resultat :)
Och Sälga är lika go än.