Hur långt har ni?
Hur långt har ni till er häst? Har ni hästen hemma på gården eller får ni gå en bit för att komma till hästen? Kanske måste ni cykla, åka moppe/buss/bil? Hur tar ni er till stallet och hur lång tid tar det för er?
Medarbetare på westernridning.ifokus
Vet inte om det 'gills' men medryttarhästen står ungefär 4-5 mil (dvs. cirka 55 bussminuter) från där jag bor.
Han står dock på ägarens jättemysiga lilla gård, och är inte alls avundsjuk på jättefin häst, jättemysig katt och übervacker, snäll och väluppfostrade hund, nejdå… 
Förut cyklade jag typ 1 mil (2 mil fram&tillbaka) till stallet med min kompis vart hon red.
Sen red jag även på ett ställe som var 2-3 km till. Då gick jag på vintern och cyklade på sommaren. På vintern fick jag ibland skjuts hem iallafall. :)
Jag har nimera hästen på samma gård där jag bor =) Hyr en lägenhet på en gård och har även hästen på gården. Har max 100m till stallet från dörr till dörr. Så underbart att kunna gå ner till henne vilken tid som helst. Dock så får jag sköta allt i stallet själv, fast å andra sidan så innebär det att jag också bestämmer allt själv.
Har hästarna här hemma, :) Har två uteboxar och snart även ligghall.
#1 Klart det gills även om man inte äger hästen =P
#2 Det låter hurtigt =)

På gården men det kommer i sommar innebära med nya hagar att som är max 400-500 meter bort, min mark är långsträckt
Vinterhagen med väderskydd ligger vid garaget där är också stallet med får och en sjukbox.
Planen är att en dag ha hästen på gården, men innan dess måste vi skaffa ett sällskap till honom. Annars står han bara på gården på sommaren under sommarbetet tillsammans med någon av mina vänners hästar :) Men just nu har jag hästen hos en vän som bor i samma by, bara ca 1,5-2 km bort :)
Jag har ponnyn ca 5-7km hemifrån. Tar inte jätte lång tid med cykel eller bil. Tar dock en stund att promenera.
MVH
Sofie
Jag har min häst ungefär två mil hemifrån, tar ungefär 1 h och 10 min från dörr till dörr enkel väg.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#9 Oj vad lång tid. Åker du till hästen varje dag? Vad har du för färdmedel?
#10 Jag åker ut 5-6 dagar i veckan. Jag åker kommunalt, med bil tar det ungefär 20 minuter att köra.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#11 Oj, det var flitigt må jag säga, att åka så ofta när det tar sådan tid att resa.
#12 Jag vet inget annat, blev aldrig skjutsad som hästintresserad tonåring utan fick snällt åka buss. Som boende mitt i centrala Göteborg så blir det långt oavsett vart stallet ligger så att säga… :) Men visst finns det perioder då man helt enkelt skiter i att åka ut, de där 1 h 10 min innefattar 20 min promenad och om det är riktigt skitväder, som det har varit nu, så skiter jag i att åka ut. Förra veckan var jag bara ute en enda dag… Lyxen med att ha lösdrift där andra tittar till ens häst när man inte kommer :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#12 Ja det är lyx med lösdrift. Både för dig och för hästen =P
#14 I synnerhet för hästen :P Min häst ville inte ens komma in i sin box (de har boxar också om man vill ställa in dem) när det var storm ute, han tvärvägrade… Då är han ändå en sån där tunnpälsad pålle som har stått på box i hela sitt liv. Men icke, gå in är tråkigt. Att vara ute är häääärligt! :P
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#15 Vad underbart!
Har hästarna 4 km hemifrån. Tar 5 minuter med bil, är där 1-2 ggr per dag 7 dagar i veckan då jag har hand om alla tre hästar som står i stallet. Superskönt med "eget" :)
Har dom hemma så ca 10 meter till stallet från huset:)
Varma hälsningar; Linda - http://lindaochalco.blogg.se/
Vi står inhyrda i ett stall ca 4 km hemifrån. Åker bil dit varje dag. Letar efter en egen gård att köpa så vi kan ha dom hemma.